• Ik ben weer eens veel te laat begonnen met mijn programma voor volgende week zaterdag. Aangezien wij op scouting een nieuwe gebouw hebben en het nieuwe jaar feestelijk willen openen gaan we een receptie houden. De esta's gaan zelf hapjes maken voor hun ouders.

    Wat zoek ik?
    - Kleine niet te moeilijke hapjes
    - Maakbaar zonder teveel hulp voor kinderen tussen de 5 en 10 jaar
    - Het moet meerdere stappen bevatten zodat elk groepje een kwartiertje of langer bezig is.
    - Het kan verschillen van zoet tot hartig.
    - het mag niet te duur worden, geen echte budget maar niet te veel.

    Ook vraag ik jullie of jullie nog tips hebben voor versiering. Vaak komen ze zelf met leuke dingen maar ik wil ook een gepland iets hebben staan.

    Alvast super bedankt voor het mee denken.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Piggies in a blanket! :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Wraps! Of worstenbroodjes.


    i put the fun in funeral

    fruitspiesjes met poffertjes ertussen?
    heb ik ooit met de klein mannen van mijn kinderopvang moeten maken n.n


    I hope karma slaps you in the face, before I do.

    Ik maak vaak het volgende als hapje:
    Sneetjes ham die ik languit leg en daar kruidenkaas op smeren en oprollen. In folie draaien en nog wat in de koelkast leggen zodat het de structuur wat houdt
    Dit doe ik ook met zalm ipv ham.

    Een ander iets:
    een wrap bedekken met ganda ham (of een andere soort) dit met of zonder pesto en oprollen.

    Als deze rollen kan je dan gewoon in plakjes snijden en een prikkertje opdoen. Simpel en heel lekker.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    - Ham rond stukjes meloen (maar dat is minder het seizoen voor denk ik)
    - Fruitsatés
    - Appelflappen (appelmoes, bladerdaag uit een pakje die je enkel nog moet uitrollen, suiker en ei voor nodig)

    Dat is het enige waar ik nu aan denk :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    cupcakejes! Of gewoon een ah basic cake kopen (is nog geen euro) en slagroom erbij, plakjes cake met slagroom en smarties / skittles, perfect :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gaudino schreef:
    cupcakejes! Of gewoon een ah basic cake kopen (is nog geen euro) en slagroom erbij, plakjes cake met slagroom en smarties / skittles, perfect :')


    Dat is serieus life.


    wat was dit ookalweer

    -Appelflappen, kaasflappen, roomflappen. (Gewoon óf een paar stukjes appel met suiker en kaneel óf plakjes kaas óf suiker op een bladerdeeg doen. Dan dubbelvouwen met de punten op elkaar voor de driehoek vorm en als je wil, insmeren met eigeel. Dat doe je dan in de oven:) bij roomflappen spuit je er nadat hij in de oven is geweest room in)
    -wraprolletjes
    -pannekoekrolletjes
    -koekjes (kan ook hartig en zoet)
    -reese's
    -een kom met van die fruitjes uit een blik


    I solemly swear that I am up to no good

    Croissant deeg halen en ze zelf dingetjes laten vouwen ?

    Avarosa schreef:
    Ik maak vaak het volgende als hapje:
    Sneetjes ham die ik languit leg en daar kruidenkaas op smeren en oprollen. In folie draaien en nog wat in de koelkast leggen zodat het de structuur wat houdt
    Dit doe ik ook met zalm ipv ham.

    Een ander iets:
    een wrap bedekken met ganda ham (of een andere soort) dit met of zonder pesto en oprollen.

    Als deze rollen kan je dan gewoon in plakjes snijden en een prikkertje opdoen. Simpel en heel lekker.


    Dat laatste doe ik ook met sla, kip en/of spek. Oh, en met kruidenkaas. Dat neem ik dan mee als lunch. :')


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Nou ja deze is best leuk, goedkoop en je kunt variëren met de decoratie, maar ik weet niet of dat te doen is voor kinderen:


    http://www.justataste.com/2011/02/marshmallow-pops/

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 21:30 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Pinterest is ook geweldig hiervoor (

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 21:35 ]