Momenteel ben ik een tweedejaars Mediavormgeving Niveau 4-student aan het ROC Flevoland. Volgend schooljaar zal ik mijn mbo-examen maken en, als alles goed gaat, mijn diploma in ontvangst nemen.
Daarna wil ik dolgraag Communication & Multimedia Design gaan studeren aan de Hogeschool van Amsterdam. Die studie wil ik al gaan volgen sinds het begin van de vijfde klas van de havo, wat inmiddels alweer twee schooljaren geleden is.
Ik zocht namelijk naar een creatieve opleiding waarbij er niet al te veel nadruk werd gelegd op tekenen, wat zeker niet mijn sterkste kant is, of waar ik economie voor nodig had.
In eerste instantie was ik gaan kijken naar de opleidingen die het Windesheim Flevoland aanbood, maar de enige creatieve opleiding is 'Industrieel Product Ontwerpen' en daar heb je natuurkunde voor nodig, wat ik niet had. Ik moest dus gaan zoeken naar een opleiding buiten mijn woonplaats, waaronder in Amsterdam, Utrecht en Zwolle.
Volgens mij had ik als eerste op de site van de HvA doorlopen wat voor opleidingen er vielen onder de categorie 'Design en Creatie' en waar ik geen economie voor nodig had. Daarbij kwam ik uit bij CMD. Die studie wordt onder andere ook aan de Hogeschool Utrecht gegeven.
Eerst wilde ik die studie in Utrecht gaan volgen, omdat het me makkelijk leek om te bereiken met het openbaar vervoer en omdat ik Utrecht wel interessant vond om te gaan studeren. Maar ik heb eigenlijk niks met de stad Utrecht. Ik ben geboren in Amsterdam en een groot deel van mijn familie komt uit die stad.
Dus besloot ik toch om me in te schrijven voor de studie aan de Hogeschool van Amsterdam. Ik werd er ook voor aangenomen, maar ik kon niet aan de studie beginnen, omdat ik overduidelijk gezakt was voor mijn havo-examen.
Nu doe ik een iets langere weg naar CMD toe en het is maar goed dat ik de keuze heb gemaakt om Mediavormgeving Niveau 4 te gaan studeren en niet het examenjaar over te doen, omdat het mbo beter aansluit om de hbo-opleiding dan de havo.
[ bericht aangepast op 27 dec 2014 - 16:33 ]
"If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."