• Vandaag ben ik naar Deventer geweest met de trein en heb ik daar de dag gespendeerd samen met mijn vriend, vader en stiefmoeder. Het was een uitstapje naar het Dickens Festijn. Het was er zo druk, maar ook zo gezellig. Ik heb ervan genoten en het was gezellig. Ik had de film nooit gezien, dus heb ik die nog gauw even bekeken met mijn vriend. Aangezien ik een ramp ben om een goede samenvatting te geven die een goede volgorde heeft, heb ik dit van deze site geplukt:

    De 19e eeuwse Engelse stad van Charles Dickens herleeft in volle glorie in Deventer op zaterdag 20 en zondag 21 december. In het historische Bergkwartier komen ruim 950 personages uit de beroemde boeken van deze Engelse schrijver tot leven: van Scrooge tot Oliver Twist, van Mr. Pickwick tot Christmas Carol Singers, van weeskinderen tot dronkaards, van kantoorklerken tot deftige lieden.

    Het Dickens Festijn vindt voor de 24e keer plaats en wordt jaarlijks bezocht door ruim 150.000 bezoekers. Het festijn is beide dagen van 11.00 tot 17.00 uur en de toegang is gratis. Wel dient er rekening te worden gehouden met een wachttijd bij de toegang welke kan oplopen tot 1,5 uur.

    Het Bergkwartier is gelegen in het centrum van Deventer. De geuren van punch en gepofte kastanjes, duizenden kleine lichtjes, huizenhoge kerstbomen en de prachtig gerestaureerde panden vormen hierbij het decor. Heren op hoge fietsen banen zich een weg door de smalle straatjes, terwijl even verderop een schapenkudde passeert en vaten met hete punch door straten worden gerold. Kooplui bieden hun waar aan, handwerkers demonstreren hun ambacht, Christmas Carol Singers gaan van deur tot deur. Zwervers bedelen, boefjes stelen, kinderen zingen. Keurige dames en heren met hoge hoeden flaneren door de straten en buigen diep als Queen Victoria passeert. Niet alleen op straat, maar ook achter ramen, op daken en door openstaande deuren komt de tijd van Charles Dickens tegemoet!


    Na deze geslaagde dag, vroeg ik mij af of jullie nog leuke ideeën hebben die mijn vriend en ik kunnen gaan doen. Het hoeft niet iets groots te zijn zoals dit naar Deventer. Ik ben al tevreden met een uitstapje naar de bioscoop namelijk of een film marathon op de bank. Het zou in ieder geval fijn zijn als het budget niet al te hoog ligt. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Naar Haarlem, Serious Request! Moet je wel voor donderdag gaan, haha.
    Het is jammer dat de actie al afgelopen is, maar mocht je nog Jumbo Avondje Uit Kortingcode hebben, kun je een lekker restaurant uitzoeken en daar met korting gaan eten. Of je gaat naar een Pathé bioscoop met korting. Je kunt ook, als je avondje alleen thuis bent of met je ouders eten gaan maken met zijn tweeën, ik weet uit ervaring dat dat heel gezellig is. Zelfs een taart bakken is leuk, haha.
    Ik ga nog even broeden ^^

    [ bericht aangepast op 21 dec 2014 - 18:23 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Schaatsen, bowlen? Ik ben slecht met suggesties >.<


    -

    Tamara: Seks.

    Okay, moest dat gewoon even zeggen. :'D
    Ga schaatsen! ^^ zoals Gail al zei. Of speel gezelschapspelletjes. Of kijk films, ga zwemmen. Kom naar mij ^^. Altijd leuk om andere steden te bezoeken. Citytrips? Al is dat al wat duurder :'X
    Series kijken ^^. Laat hij jou masseren. :'D zal Jordy graag doen. C:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys