• Dit jaar is er weer Serious Request en dit keer in Haarlem! Het zal plaats vinden van 18 tot 24 december en dit is het doel:
    Stille ramp
    Wereldwijd wordt een op de vijf vrouwen verkracht, gedwongen tot seks of op een andere wijze seksueel misbruikt in haar leven. In conflictgebieden zijn vrouwen extra kwetsbaar omdat seksueel geweld als een vernederend wapen wordt ingezet. Seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen heeft grote gevolgen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van de slachtoffers, maar heeft ook economische en sociale impact. Het seksuele misbruik is een taboe, door schaamte omgeven. Slachtoffers worden vaak uitgesloten van de gemeenschap. Herstel van deze vrouwen is belangrijk. Uit humanitair oogpunt, maar ook omdat juist vrouwen tijdens en na conflicten de basis leggen voor wederopbouw. Zij zorgen voor de kinderen en de inkomsten van een gezin, zij zorgen voor de gemeenschap en de familie. Alle reden waarom 3FM Serious Request dit jaar aandacht vraagt voor deze meisjes en vrouwen.

    Het Rode Kruis helpt
    Het Rode Kruis helpt en bereikt met haar netwerk van miljoenen vrijwilligers, meisjes en vrouwen die met seksueel geweld tijdens conflicten te maken kregen. Het Rode Kruis zorgt voor opvang, medische zorg en psychische begeleiding, maar zet zich ook in om deze vrouwen zicht op een toekomst te bieden, bijvoorbeeld door startkapitaal en trainingen te verstrekken. Het Rode Kruis geeft voorlichting aan publiek, politie en strijdkrachten over de gevolgen van seksueel geweld en gaat het gesprek met hen aan. Enerzijds zodat de slachtoffers niet uitgestoten worden van de gemeenschap, anderzijds zodat seksueel misbruik tijdens oorlog en conflicten afneemt.

    Wie is er van plan om te gaan en/of geld in te zamelen/te geven en wat vinden jullie van het doel?
    Ik heb zojuist gehoord dat ik productie assistent mag zijn voor de tv programma's die er gemaakt worden rond om Serious Request dus nu ben ik heel blij ^^. Ik zal dus de hele week aanwezig zijn!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Hoe hebben jullie het ingezameld? (:


    We hebben koekjes gebakken en dat aan bekenden verkocht, dus die geven wel snel wat meer. ^^
    We wilden eerst langs de deuren gaan, maar dat is volgens mij verboden, dus toen deden we het maar zo.

    Gwych schreef:
    (...)

    We hebben koekjes gebakken en dat aan bekenden verkocht, dus die geven wel snel wat meer. ^^
    We wilden eerst langs de deuren gaan, maar dat is volgens mij verboden, dus toen deden we het maar zo.

    Oehh yum haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb niks gedoneerd maar mijn school door acties heeft zon 1500 euro ibgezameld en mn broer doetook iets met hun school


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben niet geweest (Haarlem is ver weg!), maar ik heb wel gedoneerd. Ik vond het doel van dit jaar erg goed


    Rest in Peace, Son of Gondor

    IK BEN OPZOEK NAAR LEUKE ACTIES! Laat me weten als je een leuke actie hebt zodat daar een item over kan worden gemaakt. De actie moet plaatsvinden op 19, 20, 21, 22, 23 of 24 december!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Bij op school verkochten ze zelfgebakken etenswaren. :3


    26 - 02 - '16

    Wholy Shizzle. Zonet bekend gemaakt dat onze school 28000 euro heeft opgehaald.


    take me back to the basics and the simple life

    MetUpAtMidnight schreef:
    Wholy Shizzle. Zonet bekend gemaakt dat onze school 28000 euro heeft opgehaald.


    Holy moly. :Y) Vet veel! Ik heb net pas gehoord dat ze vorig jaar in totaal 12,3 miljoen in hadden gezameld, ben benieuwd op ze het dit jaar overtreffen. (:

    Keynes schreef:
    (...)

    Holy moly. :Y) Vet veel! Ik heb net pas gehoord dat ze vorig jaar in totaal 12,3 miljoen in hadden gezameld, ben benieuwd op ze het dit jaar overtreffen. (:


    Het is inderdaad superveel. Maar we hadden dan ook een groot evenement, waar de atletiekclub, zwemvereniging en zegmaar de hele gemeente aan meewerkte :Y)
    Ik denk dat ze het opzich wel overtreffen, als het aan onze school ligt sowieso


    take me back to the basics and the simple life

    MetUpAtMidnight schreef:
    (...)

    Het is inderdaad superveel. Maar we hadden dan ook een groot evenement, waar de atletiekclub, zwemvereniging en zegmaar de hele gemeente aan meewerkte :Y)
    Ik denk dat ze het opzich wel overtreffen, als het aan onze school ligt sowieso

    Het was gisteren nog niet eens begonnen en ze hadden al een half miljoen binnengehaald. Dus ik denk inderdaad dat dat zeker goed gaat komen, haha.

    Ik ga denk ik een plaat aanvragen, maar ik moet nog even bedenken welke. Verder ga ik bijna 24/7 naar 101tv kijken, mijn favoriete bezigheid tijdens Serious Request. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij ons in het dorp staat ook een glazenhuis en dat geld gaat uiteraard ook naar het zelfde doel. Ik ga zaterdag ook wat geld doneren.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Ik ga proberen wat geld op te halen met tumblr (: hopelijk werkt het!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga ook een plaat aanvragen, ik twijfel nog tussen When the sun goes down en Everybody Hurts. Ik vind 3FM sowieso een geweldig radiostation en ik kijk altijd uit naar Serious Request!


    I’m restless. I’d like to think I know who I am, but I’m interested in the world at large. - Alex Turner

    2.4 miljoen binnen!!!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.