• Dit jaar is er weer Serious Request en dit keer in Haarlem! Het zal plaats vinden van 18 tot 24 december en dit is het doel:
    Stille ramp
    Wereldwijd wordt een op de vijf vrouwen verkracht, gedwongen tot seks of op een andere wijze seksueel misbruikt in haar leven. In conflictgebieden zijn vrouwen extra kwetsbaar omdat seksueel geweld als een vernederend wapen wordt ingezet. Seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen heeft grote gevolgen voor de lichamelijke en psychische gezondheid van de slachtoffers, maar heeft ook economische en sociale impact. Het seksuele misbruik is een taboe, door schaamte omgeven. Slachtoffers worden vaak uitgesloten van de gemeenschap. Herstel van deze vrouwen is belangrijk. Uit humanitair oogpunt, maar ook omdat juist vrouwen tijdens en na conflicten de basis leggen voor wederopbouw. Zij zorgen voor de kinderen en de inkomsten van een gezin, zij zorgen voor de gemeenschap en de familie. Alle reden waarom 3FM Serious Request dit jaar aandacht vraagt voor deze meisjes en vrouwen.

    Het Rode Kruis helpt
    Het Rode Kruis helpt en bereikt met haar netwerk van miljoenen vrijwilligers, meisjes en vrouwen die met seksueel geweld tijdens conflicten te maken kregen. Het Rode Kruis zorgt voor opvang, medische zorg en psychische begeleiding, maar zet zich ook in om deze vrouwen zicht op een toekomst te bieden, bijvoorbeeld door startkapitaal en trainingen te verstrekken. Het Rode Kruis geeft voorlichting aan publiek, politie en strijdkrachten over de gevolgen van seksueel geweld en gaat het gesprek met hen aan. Enerzijds zodat de slachtoffers niet uitgestoten worden van de gemeenschap, anderzijds zodat seksueel misbruik tijdens oorlog en conflicten afneemt.

    Wie is er van plan om te gaan en/of geld in te zamelen/te geven en wat vinden jullie van het doel?
    Ik heb zojuist gehoord dat ik productie assistent mag zijn voor de tv programma's die er gemaakt worden rond om Serious Request dus nu ben ik heel blij ^^. Ik zal dus de hele week aanwezig zijn!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga zaterdag als vrijwilliger aan het werk bij allerlei activiteiten die het Rode Kruis organiseert in verband met Serious Request. Ik vind het een mooi doel.^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Is dat iets als Music for Life, of in die trant? Ik vind het iig wel super dat het daarover gaat, want het was hoog tijd dat dat ook eens onder de aandacht gebracht werd. Veel mensen zien er de gevolgen echt niet van in.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Numenor schreef:
    Is dat iets als Music for Life, of in die trant? Ik vind het iig wel super dat het daarover gaat, want het was hoog tijd dat dat ook eens onder de aandacht gebracht werd. Veel mensen zien er de gevolgen echt niet van in.

    Ik denk wel dat het zoiets is ja en idd ik vind het ook echt een goed doel.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Supergaaf dat je productie assisteert mag zijn! Ik volg serious request elk jaar! Ik denk dat ik dit jaar ook ren bezoekje breng aan Haarlem (:


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ikzelf ga niks doen, maar als ik een actie tegen kom steun ik die uiteraard.

    En gaaf dat je productie assistent bent!

    [ bericht aangepast op 17 dec 2014 - 12:11 ]


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Wij doen idee jaar met school iets groots. Vorig jaar hadden we een heel groot schoolfeest met bekende dj enzo. Was heel leuk. Dit jaar hebben we de 'Martinus Midnight Run'
    Mijn ouders hebben alleen besloten dat ik niet mee mag doen omdat ik nog steeds ziek ben, ookal ga ik morgen waarschijnlijk naar school (cat)


    take me back to the basics and the simple life

    Haarlem ligt erg ver weg voor mij en ik heb geen geld om iets te geven, maar ik vind het wel super tof dat je productie assistent mag zijn!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Haarlem ligt erg ver weg voor mij en ik heb geen geld om iets te geven, maar ik vind het wel super tof dat je productie assistent mag zijn!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    helaas ligt haarlem wat ver voor mij, ik wil al jaren dat eens dat van dichtbij wil zien.

    en super dat je productie assistent bent! echt gaaf!


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    MetUpAtMidnight schreef:
    Wij doen idee jaar met school iets groots. Vorig jaar hadden we een heel groot schoolfeest met bekende dj enzo. Was heel leuk. Dit jaar hebben we de 'Martinus Midnight Run'
    Mijn ouders hebben alleen besloten dat ik niet mee mag doen omdat ik nog steeds ziek ben, ookal ga ik morgen waarschijnlijk naar school (cat)

    Dat is jammer :/ beterschap!

    Ik kom er net achter dat ik morgen om kwart over zes op moet staan zodat ik op tijd in Haarlem ben, dat is wat minder haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Patholoog schreef:
    Haarlem ligt erg ver weg voor mij en ik heb geen geld om iets te geven, maar ik vind het wel super tof dat je productie assistent mag zijn!


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb tot nu toe nog nooit gedoneerd, maar ik vind dit doel echt heel goed dus dit jaar moet maar de eerste keer worden!


    'Nobody said it was easy

    Ik ga doneren, zoals elk jaar ^-^.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Ik heb ongeveer 20/30 euro ingezameld met een vriendin. We weten nog niet wanneer we het gaan doneren, maar dat gaan we sowieso doen.
    Dit soort onderwerpen zouden veel meer aandacht moeten krijgen, dus ik vind het een erg goed doel. c:

    Gwych schreef:
    Ik heb ongeveer 20/30 euro ingezameld met een vriendin. We weten nog niet wanneer we het gaan doneren, maar dat gaan we sowieso doen.
    Dit soort onderwerpen zouden veel meer aandacht moeten krijgen, dus ik vind het een erg goed doel. c:

    Hoe hebben jullie het ingezameld? (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.