• Hii hier ben ik weer ;3

    Euhm...het zit dus zo...ik ben zoals jullie misschien al wel weten een verlegen meisje (joepie) en ik weet dus nooit wat mensen van Me denken. Nu is het zo dat ik met de examens enzo op school studeer. En vorige jaren waren we met zo'n hele 'vriendengroep'. Maar dit jaar dus niet...er zijn een aantal mensen van school weg en andere willen gewoon niet op school studeren. Met als gevolg dat ik nu met L alleen in de studie zit. En het is dus zo dat ik echt niet weet wat ZE van Me denkt. Want vorig jaar hebbe we nogal een paar grote ruzies gehad. Maar nu met die studie kan ik het terug ky goed met haar vinden :) dus ja... Tis een beetje verwarrend...
    Het is nu ook zo dat ZE nogal een sociaal iemand is en ook veel andere mensen Kent van andere scholen in het dorp waar ik op school zit. Ik pak al de hele week de bus met haar. En al heel de week zitten er een paar van die gaste bij ons op de bus. De eerste dag waren ZE maar met twee en toen waren die bij ons komen zitten eb hebben hun WA gepraat terwijl ik er maar wij bijzat... Mijn probleem is nu dat ik eigenlijk socialer wil zijn. Al mijn vriendinnen kunnen Super goed met heel veel mensen overweg enzo. Ik ben dan anders... Ik bedoel minder sociaal. Het probleem is dat ik ook niet uitmag ofzo, wat dus ookal een mogelijkheid wegneemt om socialer te worden....dus iemand tips?xx


    I fake a smile, so I won't let you down

    Niet uitgaan heeft niks te maken met het minder sociaal zijn, er zijn genoeg andere manieren om andere te leren kennen zoals sport, school of hobby's. Daarbij is het ook handig om het lef te hebben om soms een praatje met iemand te maken, interesse te tonen en meestal kom je met een beetje humor ook ver. Als je bijvoorbeeld in de bus zit met een paar jongens mag je je gewoon mengen, je hoeft je niet persé op te dringen en je hoeft ook niet om aandacht te schreeuwen maar je kan altijd meepraten over een bepaald onderwerp. Dus, wees vooral niet bang en misschien zit je al op een sport of niet maar meestal lukt het ook om daar wat contacten te krijgen.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik heb het sociale niveau van een pinda, dus mij zou je niet echt om tips kunnen vragen. De enige die ik heb, wees jezelf :3
    Je vindt vanzelf mensen die jou mogen, of je nou veel uitgaat, wel of/niet sport of wat dan ook :3


    26 - 02 - '16

    Dank je allebei,
    Ik doe aan hiphop en die meiden zijn ook allemaal vriendinnen. En met die gasten, ik probeer Me wel te mengen, maarja ;3
    Ik ga altijd zo voos doen als er jongens zijn en dan haat ik echt :/


    I fake a smile, so I won't let you down

    necessarily going offers nothing related to becoming a lesser amount of socially, there are lots of various other ways to get to understand various other similar to activities, institution or interests. It is additionally practical to offer the guts for you to occasionally have a chat with someone, display attention, so you generally have a small laughter beyond the boundary. For example should you be in the coach with a number of guys could you simply just combine, you may not automatically need to insist on along with you may not for you to yell consideration however you can certainly constantly claim on a particular theme. Thus, don't let yourself be afraid and possibly you're already on a activity or not necessarily although largely this is successful to get a number of connections right now there.


    NoorAlamShahzad

    Neem dit aan van iemand die toen ze 15 - 16 was heel erg stil was en ook heel veel tijd had om te ontdooien rond mensen, ik kon er ook niet echt mee gaan babbelen. Nu knoop ik gewoon met random mensen gesprekken aan en maak ik als ik in de mood ben, een wel heel sociale indruk.
    Ik denk dat veel verlegen tieners ermee zitten, dat verlegen zijn "minder'' is dan prima kunnen babbelen.
    Om socialer te kunnen worden, komt het er eigenlijk op aan, volledig te accepteren dat jij bent wie je bent, en dat je niet hoeft te zijn zoals de rest. Mensen gaven me constant complimenten: je bent slim, je hebt zoveel talenten, je hebt klasse, je bent verstandig, je bent echt heel aardig, we vinden je leuk. Het enige waar ik over zat te muggenziften in mijn eigen hoofd was: ik ben verlegen - ik wil ook super sociaal zijn. Schandalig. Geen mens die er een probleem mee had, behalve ikzelf.
    Forceer jezelf dan ook niet telkens van: ik moet hier nu echt sociaal gaan doen. Zo leg je druk op jezelf. Wat dan gebeurt is dat je een negatieve lading weerkaatst voelt, recht tegen je zelfbeeld. Elke keer weer. Geloof me, manieren zoeken om socialer te gaan worden. Telkens dat patroon in je hoofd, dat er op neer komt: je moet veranderen. Dat je anders moet zijn dat je bent. Stop het. Ondermijn jezelf niet.
    Accepteer dat jij stil bent, en dat mensen jou perfect waarderen zoals je bent. Je hoeft niet "sociaal'' en vlot te zijn. Ben jij verlegen in een nieuwe groep mensen. Fijn. Klink jij verlegen als jij op dat meisje afstapt. Fijn.
    Eén tip. STOP met te willen veranderen. Gek genoeg wordt je dan vanzelf sociaal. Waarom? Omdat je dan niets meer in de weg staat. Geen andere weg.
    Het maakt niet uit dat dat meisje vanuit de studie socialer is dan jou en veel mensen kent - jij bent niet minder dan haar. En jij bent meer dan verlegen. Geen reden om zo geïmponeerd te zijn. Jij bent net zo goed als haar. Laat je zelfbeeld niet van haar afhangen. Als ze je niet moet hebben - en dan? Jullie staan perfect op gelijke hoogte hoor. Het maakt niet uit wat zij van je denkt.

    [ bericht aangepast op 4 feb 2015 - 9:56 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.