• Ik heb momenteel drie verhalen waar ik actief aan schrijf. Namelijk Someone Lovely, Black Rose en een inactieve. Het twee verhalen spelen zich af in Harry's vijfde en zesde jaar en het andere speelt zich af in de tijd van de Marauders. Drie HP-gerelateerde verhalen dus. Dit is niet als reclame -als jullie willen lezen, mag altijd ;p - maar zodat jullie weten wat voor iets ik schrijf.
    Nu, ik heb al twee ideeën een tijdje in mijn hoofd en ik vroeg mij af welke jullie het leukste vonden of zelf zouden doen op afweging.

    Een supernatural fanfiction (in het Engels)

    Mary-Alice is de middelste zus van de Winchesterbroeders. Net als haar vader en haar oudste broer Dean is ze een hunter met hart en ziel en net als haar jongste broertje is ze intelligent en werkt ze in een ziekenhuis waar ze verwonde hunters over het hele land helpt. Toch is ze niet zoals broers. Zij is namelijk half demon en half mens. Enerzijds wil ze graag "genezen" worden, maar van de andere kant is ze manipulatief en past het demon zijn meer dan bij haar. Hoe gaat ze om als de apocalypse begint en het haar broers tegen haar demonvader is. Kiest ze voor haar mededemons of voor haar broers?

    + Ik loop met dit idee als sinds ik Supernatural heb gekeken aka de zomer.
    + Op deze manier leer ik effectief literatuurstudie te doen om een verhaal te schrijven.
    + Ik oefen het Engels schrijven hiermee.
    - Het is niet echt geschikt voor Quizlet en voor mezelf schrijven is nutteloos, dat doe ik wel in mijn hoofd.
    - Supernatural is tien seizoenen lang en zo lang ben ik ook van plan te schrijven.
    - Ik ben bang dat de combinatie van heftige literatuurstudie en het aantal seizoenen me gauw gaat tegenwerken.

    Een uitgewerkte RPG-idee van mij: 'Let is snow'
    In een huis, diep in de bergen, wonen Gregory McEwan en Anna Sharp. Zijn zijn bereid om een aantal jongeren in huis te nemen die het nodig hebben om terug op de rails te komen, die extra aandacht nodig hebben, die niet in de maatschappij passen of gewoon jongeren die een break nodig hebben van de hele wereld. De vorige groep jongeren heeft besloten om samen te gaan reizen, dus is nu is het de beurt aan een heel nieuwe groep.
    Zullen zij net zo'n hechte groep vormen, of zullen ruzies en liefdesaffaires de groep uiteen drijven?'

    + Makkelijk uit te werken, niet zo veel na te zoeken.
    + Ik vind het super leuk, niet zo serieus als de andere.
    + Ik kan mezelf schrijftechnieken aanleren zoals in de hij/zij-vorm, wat ik nu nog moeilijk vind en ik leer OP te schrijven.
    - Met het andere idee loop ik al veel langer rond.
    - Veel persoonlijkheden die uitgewerkt moeten.
    - Er is geen verhaallijn. Het is gewoon een beschrijving van een leven.

    Welke van de twee zouden jullie uitwerken?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De Supernatural fanfiction. Als je aan hem begint wil je me dan waarschuwen? :3

    Cogitatio schreef:
    De Supernatural fanfiction. Als je aan hem begint wil je me dan waarschuwen? :3


    Zal ik doen. Áls ik begin.

    Ik weet het serieus niet, dus kunnen jullie alsjeblieft jullie professionele mening laten horen?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De tweede vind ik erg leuk, omdat ik de rpg ook echt te gek vond. Voor de persoonlijkheden zou je een topic aan kunnen maken en ik zou ook eventueel wel iets voor je uit willen werken (;
    Verder zou je er wel een verhaallijn van kunnen maken, bijvoorbeeld dat ze een bepaald doel hebben of dat er ineens iemand komt te overlijden of dat er iemand wordt vermoord. Dan zou je er een heel spannend verhaal van kunnen maken. Óf.. Ze raken ingesneeuwd en moeten het doen met de voorraden die ze hebben waardoor ze langzaam verhongeren totdat er op het aller laatste moment hulp komt :3


    26 - 02 - '16

    GrumpyCat schreef:
    De tweede vind ik erg leuk, omdat ik de rpg ook echt te gek vond. Voor de persoonlijkheden zou je een topic aan kunnen maken en ik zou ook eventueel wel iets voor je uit willen werken (;
    Verder zou je er wel een verhaallijn van kunnen maken, bijvoorbeeld dat ze een bepaald doel hebben of dat er ineens iemand komt te overlijden of dat er iemand wordt vermoord. Dan zou je er een heel spannend verhaal van kunnen maken. Óf.. Ze raken ingesneeuwd en moeten het doen met de voorraden die ze hebben waardoor ze langzaam verhongeren totdat er op het aller laatste moment hulp komt :3


    Dat zijn zeer diepe verhaallijnen. Maar je hebt gelijk, als ik daaraan begin, weet ik wel een verhaallijn uit te werken.
    Is het dan niet te saai als het gewoon erom gaat dat die mensen genezen worden? En de spanningen onderling, gelijk een soapserie?

    [ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 19:19 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Dat zijn zeer diepe verhaallijnen. Maar je hebt gelijk, als ik daaraan begin, weet ik wel een verhaallijn uit te werken.
    Is het dan niet te saai als het gewoon erom gaat dat die mensen genezen worden? En de spanningen onderling, gelijk een soapserie?


    Je kan er allerlei drama's in voor laten komen. Een heel goed voorbeeld is de serie Awkward. Dat gaat zeg maar over een meisje die socially akward is en allerlei dingen meemaakt. Dat soort grappige momenten kan je ook voorbij laten komen in je story. Je zou ook kunnen doen, ik noem maar wat, dat er iemand zwanger raakt van een andere huisgenoot en dat daar dus allerlei dingen mee gebeuren. Ik weet enkel niet hoe oud je die jongeren wilt laten zijn?


    26 - 02 - '16

    GrumpyCat schreef:
    (...)

    Je kan er allerlei drama's in voor laten komen. Een heel goed voorbeeld is de serie Awkward. Dat gaat zeg maar over een meisje die socially akward is en allerlei dingen meemaakt. Dat soort grappige momenten kan je ook voorbij laten komen in je story. Je zou ook kunnen doen, ik noem maar wat, dat er iemand zwanger raakt van een andere huisgenoot en dat daar dus allerlei dingen mee gebeuren. Ik weet enkel niet hoe oud je die jongeren wilt laten zijn?


    Ja, meer dat soort dingen.
    Uhm, tussen de 16 en de 21 denk ik. Niet te jong.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ja, meer dat soort dingen.
    Uhm, tussen de 16 en de 21 denk ik. Niet te jong.


    Ah, dan zou je nog wel zoiets er in kunnen verwerken of bijvoorbeeld iemand die drugs mee heeft gesmokkeld. :3
    Zat dingen om te bedenken, toch?


    26 - 02 - '16

    GrumpyCat schreef:
    (...)

    Ah, dan zou je nog wel zoiets er in kunnen verwerken of bijvoorbeeld iemand die drugs mee heeft gesmokkeld. :3
    Zat dingen om te bedenken, toch?


    Oke, ik denk toch dat ik dan voor die RPG-uitwerking ga.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Oke, ik denk toch dat ik dan voor die RPG-uitwerking ga.


    Okido ;3
    Mocht je nog ideeën, typetjes of dat soort dingen nodig hebben, feel free to ask. Ik zit op het moment vol met ideeën voor typetjes. :3


    26 - 02 - '16

    Die RPG lijkt me echt tof! ^^
    Zou het kunnen zijn dat de naam "Gregory McEwan" gebaseerd is op de acteur, of is dat puur toeval? ^^


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Rhosgobel schreef:
    Die RPG lijkt me echt tof! ^^
    Zou het kunnen zijn dat de naam "Gregory McEwan" gebaseerd is op de acteur, of is dat puur toeval? ^^


    Die heeft een iemand anders verzonnen. Ik ga wel nog andere namen maken.
    Maar dat was ook toeval.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Nouja, ik twijfel. Als je de Supernatural fanfic op een manier kan schrijven dat iemand die de serie niet kent, dan zou ik voor die gaan. Omdat ik het dan zelf wel zou willen lezen. :p
    Überhaupt vind ik dat verhaal ook spannender klinken.

    Maar je 2e idee is ook interessant, omdat het iets is dat best wel wat weg heeft van een soap. Maar je kunt er best allerlei twisting moments in doen, wat de hele situatie veranderd en het toch ook heel spannend kan maken! Of een komedie. Komedie is ook altijd goed. :Y)

    Maar in principe zou ik voor het 1e idee gaan. c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Let it snow. Het idee kwam mij al zo bekend voor maar ik lees nu pas dat het afgeleid is van een RPG.


    "Ignite, my love. Ignite."