Ik hoop dat ik dit goed kan uitleggen, haha. Het is best lastig.
Om mezelf weer inspiratie te geven en doordat ik eigenlijk altijd al geïnteresseerd bent in het concept 'tijdreizen', wil ik daar graag een verhaal over schrijven. Nu ben ik een enorm fan van de film 'About time', waarin de hoofdrolspeler ook kan tijdreizen. Dit is een soort romantische komedie, waarin de hoofdrolspeler alleen in zijn eigen verleden kan reizen en "fouten" kan goedmaken.
Tijdreizen kun je echter ook op andere manieren doen en eigenlijk vind ik het ook wel leuk om mijn personage in de toekomst te laten komen, omdat dat ook weer hele leuke verhaallijnen kan opleveren en ik mijn fantasie daar misschien nog wel beter in kwijt kan. De sfeer wordt dan echter ook alweer heel anders, want het is veel minder 'romantische komedie'-achtig.
Ik weet echt niet hoe ik mijn verhaal moet opzetten en daarom heb ik eigenlijk hulp nodig, want ik wil echt weer in de 'schrijfspirit' komen waar ik een beetje uit ben geraakt... Welk idee vinden jullie leuker? En wat is de beste 'sfeer' eromheen? Ik denk dat ik met sfeer ook gedeeltelijk genre bedoel...
Groetjesss
Marjanne.
Ps: als jullie een leuke titel hebben, mag dat ook. Ik ben zo slecht in titels.
Pps: Ik heb mijn story al online staan zonder hoofdstukken - maar ik vind mijn beginpost ook verschrikkelijk slecht. En mijn titel ook, haha.
[ bericht aangepast op 8 dec 2014 - 14:30 ]
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain