Nou, het is eigenlijk best een lang verhaal, dus ik zou het erg waarderen moesten jullie het lezen.
Ik heb een vriendin, genaamd Roxanne*, en ze is 11 jaar oud. Ik kreeg gister van haar te horen dat ze zichzelf sneed, en dat ze dat deed omdat ze het van haar nicht heeft geleerd. Ook denkt ze dat ze dan meer 'emo' is. Ze heeft op haar arm de voorletter van haar ex-vriendjes naam geschreven. Ik werd dus hartstikke boos op haar, zo van: 'Dat moet je echt nooit meer doen!' Ze begreep dat ik boos werd, en heeft belooft het nooit meer te doen. Ze zat zelfs te huilen achter haar computer, uit schuldgevoel. Ze heeft me ook verteld dat Melanie*, een vriendin van haar, zichzelf ook snijdt. Dit omdat Roxanne het dus ook doet. Gister toen ik boos was geworden op Roxanne dat ze het niet meer moest doen, was Melanie er niet bij, en kon ik haar dus niet waarschuwen. Vandaag, eigenlijk net, was ze online op msn en vroeg of ze zichzelf snijdde. Ja:D, antwoordde ze, met een grote big-smile. Ik was verbaasd, en liet dat dus ook merken. Dus toen zei ze dat het geen pijn deed. Ik vroeg waarom ze dat deed. Het is leuk, antwoordde ze. Het doet geen pijn hoor, ik raak eraan gewend, zei ze, nog steeds met een grote big-smile. Ik zei dus: 'Hallo, dat moet je dus echt niet meer doen!' Toen ging ze me uitlachen. 'Maak je niet zo bezorgd jij!' zei ze, het is niks en het doet heus geen pijn. Ik had geen zin om net als gisteren boos te worden, dus heb ik aan Roxanne gevraagt of ze Melanie wilde waarschuwen. Ze zou het doen, maar nu zit Melanie mij de hele tijd uit te lachen, dat ik me niet bezorgd moet maken, en dat het helemaal geen pijn doet ofzo. Ze spoort gewoon niet, en ik ben bang dat er iets ergs met haar zal gebeuren..
Bedankt als je dit helemaal hebt gelezen. Ik zou je nog meer dankbaar zijn als je een reactie zou neerdroppen.
* De namen zijn wegens privacy verandert.
ok