Dit is naar waarschijnlijkheid mijn laatste jaar op het vwo en dus is het tijd om me op een vervolgopleiding te oriënteren. Ik ben deze maand zowel naar de opendag van de VU als die van de UvA geweest. Naar Leiden ga ik in het voorjaar misschien nog, die heb ik moeten missen omdat hij op dezelfde dag als de opendag van de VU viel. Een andere universiteit zit er vermoedelijk niet in, aangezien ik een onzelfstandige dipshit ben die zichzelf nog niet op kamers ziet wonen volgend jaar. Meer dan drie uur per dag moeten reizen zie ik ook nier echt zitten.
Aangezien Leiden al aardig lang reizen is voor me, denk ik dat het Amsterdam wordt. Je zou zeggen dat je met twee mogelijkheden snel uitgekeken bent, maar zo makkelijk is het nog niet. Zowel de VU als de UvA hebben plus- en minpunten.
VU
+ Alles op één locatie + Groot gebouw, veel ruimte + Relatief weinig studenten - Lelijk gebouw - Ongezellige locatie |
UvA
+ In het centrum - Verspreid over hele stad - Heel veel studenten |
Hierbij heb ik nog niet gelet op de verschillen qua studie inhoud. Ik wil waarschijnlijk wijsbegeerte gaan studeren en het tweede jaar kijken of ik er een studie bij kan doen. Ik weet dat bij de UvA wijsbegeerte inhoudelijk breder is dan de VU, maar hoe dat precies allemaal zit moet ik nog ontdekken. Ik hoop dit te doen tijdens een meeloopdag. Dan wordt me vast ook duidelijker welke universiteit beter bij mij past. Maar nu ben ik alsnog wel heel nieuwsgierig naar jullie ervaringen, dus wat is jullie mening?
i put the fun in funeral