• Hello!

    We hebben maandag mondeling examen Duits en ik heb het nog steeds niet laten nalezen door iemand, dus als er hier iemand goed is in Duits, zou die dat even willen verbeteren? (: Ik weet dat het heel basic Duits is, maar veel meer kan men niet verwachten na +- drie maand Duits. ^^Alvast bedankt!

    Dit waren de dingen die erin verwerkt moesten zitten:
    * Voornaam en familienaam
    * Leeftijd
    * Nationaliteit
    * Waar je woont
    * In het hoeveelste jaar je zit en naar welk type school je gaat. + Naam van je school
    * Drie hobby's
    * Telefoonnummer
    * Gezinsleden: Naam en leeftijd.

    Ich heiβe Leah Vandenborre und ich bin vierzehn Jahre alt. Ich bin ein Belgier und ich wohne im [dorp, maar dat zet ik liever niet op het internet.]. I gehe zu das Gymnasium und ich bin in der Vierte Klasse im das Sint-Franciscusinstituut. Schreiben, schwimmen und Theater spielen sind mein Hobbys. Mein Telefonnummer is [hier staat het nummer, maar dat zet ik liever niet op het internet]. Ich habe eine Schwester, Ruth, und sie ist sechszehn Jahre alt. Mein Bruder, Ernst, ist acht Jahre alt. Ernst is die Sohn von meine Mutter und mein Stiefvater. Meine Mutter heist Marian und sie ist dreiundvierzig Jahre alt. Mein Stiefvater, Tom, ist auch dreiundvierzig Jahre alt, und mein Vater, Koenraad, ist siebenundvierzig Jahre alt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    heist -> moet dit niet met een ringel S zijn? (als ik die hier typ krijg je zo'n rare code ding, dusja)

    Gebruik je als telefoonnummer een huistelefoonnummer of een mobiel nummer? Want bij een mobiel nummer mag je ook Handynummer gebruiken :)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gaudino schreef:
    heist -> moet dit niet met een ringel S zijn? (als ik die hier typ krijg je zo'n rare code ding, dusja)

    Gebruik je als telefoonnummer een huistelefoonnummer of een mobiel nummer? Want bij een mobiel nummer mag je ook Handynummer gebruiken :)


    Ja, maar die heb ik aangepast naar een s, want anders krijg ik ook zo'n rare code. Daar bovenaan bij mijn eigen naam ben ik het vergeten. (: Maar het is gewoon het vaste telefoonnummer, dus niet mijn gsm.
    Bedankt!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    'Zu das Gymnasium' moet geloof ik 'zu dem Gymnasium' zijn omdat 'zu' een voorzetsel van de Dativ is en dan gebruik je het der-schema.

    In de zin: 'Mein Telefonnummer is...' moet is, ist zijn.

    Datzelfde geld in de zin 'Ernst is die Sohn von...'

    Heist moet inderdaad met een ringel-s.


    Ik kan verder niet veel fouten ontdekken (:


    -

    Gaudino schreef:
    heist -> moet dit niet met een ringel S zijn? (als ik die hier typ krijg je zo'n rare code ding, dusja)

    Gebruik je als telefoonnummer een huistelefoonnummer of een mobiel nummer? Want bij een mobiel nummer mag je ook Handynummer gebruiken :)


    Is 'Handynummer' niet de slordige vorm? Denk dat je beter op telefon kunt houden..
    En je hebt een keer I, ipv ich, nadat je zegt waar je woont..

    Verder, naast wat er al gezegd is, ziet het er inderdaad goed uit! ;]
    [Ringel s is eigenlijk gewoon ss, maar ringel is inderdaad beter.]

    Succes!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Ik wil het wel even voor je nalezen, maar ik heb pas vanmiddag tijd, als ik terugkom van Sinterklaasinkopen doen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik denk dat je juist nog dingen moet uitzoeken qua geslacht en woorden zoals 'mein' die er voor staan en of deze correct zijn. En als je nog geen naamvallen gezien hebt zullen ze niet echt opletten of die juist of fout zijn puur door het feit dat je het nog niet gezien hebt.


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Sind meine hobbys


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn

    Ernst ist der sohn.


    you're cold and I burn, I guess I'll never learn