Hey,
Een hele tijd geleden heb ik eens een topic aangemaakt over een internetvriend: Klik.
We zijn weer gaan praten omdat ik hem ontzettend miste (ik ben ook heel erg gestresst en dit was een extra spanning waardoor ik hartkloppingen kreeg, me steeds heel erg onrustig voelde etc) en toen we weer begonnen te praten ging mijn onrustige gevoel weg.
Het is helemaal niet meer zoals vroeger. Ik ben er plots achter gekomen dat hij heel veel onzin vertelt, veel liegt, moeite heeft met een baan krijgen en deze houden, hij manipuleert mensen, zulke dingen. Hij heeft me eens verteld dat hij een sociopaat is en ik kan het hierin precies terugzien. Eerst deed hij precies hetzelfde, maar toen negeerde ik het denk ik of zag ik het gewoon niet. Hij vraagt me nooit hoe het gaat, en als ie eens iets aan me vraagt en ik antwoord, stuurt hij alleen een smiley terug of zegt hij alleen "ok". Gisteravond voelde ik me zwaar klote dus ik vertelde dat, daar antwoordde hij niet eens op (en door die leuke blauwe vinkjes op Whatsapp kon ik zien dat hij het had gelezen, haha).
Vandaag vroeg hij ineens weer hoe het ging en toen was ik er echt klaar mee. Ik vertelde hem dat hij het gesprek maar terug moest lezen, toen zei hij dat ie dacht dat het onderhand wel wat beter zou gaan. Daarna hadden we soort van discussie/ruzie, en nu komt het erop neer dat ik heb gezegd dat ik zijn leugens en hoe hij mij negeert niet meer accepteer. Hij noemde me plots egoïstisch en zei dat ik alleen maar om mijn eigen "problemen" gaf. Zo manipuleert hij me dus; hij draait alles om en nu voelt het net alsof ik fout zit en het allemaal mijn schuld is, terwijl ik heel goed weet dat dat niet zo is.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik hem best dumpen, want ik verdien echt beter, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik me dan weer zo gespannen ga voelen. Ik ben al gestresst door school en werk enzo, en die extra spanning kan ik er echt niet bijhebben nu. Tegelijkertijd zijn deze ruzies de we steeds hebben natuurlijk ook een soort van spanning waar ik ook geen zin meer in heb; het is gewoon geen vriendschap meer. Ook speelt het mee dat ik me de laatste tijd heel erg eenzaam voel; ik heb naast hem maar één iemand waar ik echt heen kan gaan met persoonlijke dingen. Ik ben bang dat het gevoel van eenzaamheid dan nog erger wordt. Eigenlijk zit ik nu dus helemaal vast.
Hebben jullie tips, misschien wat ik kan doen en hoe ik alles het beste kan aanpakken? Ontzettend bedankt als je de moeite hebt gedaan om dit alles te lezen!
[ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 18:19 ]
It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...