• - Sorry als er schrijffouten in staan, ik ben doodop. -

    De grote puberproblemen komen er weer aan, dus als je er geen zin in hebt, hoef je het van mijn part ook niet te lezen. Het enige wat ik hier wil doen is even mijn hart luchten over school en gezien dit nu niet bepaald een one-liner wordt, kan dit niet in het LJH.

    Anyhow, zoals sommigen misschien al weten, worstel ik al een tijd met mijn studierichting. Ik zeg al van in het tweede jaar dat ik niet weg wil van bij ons op school, maar ik begin in te zien dat het nodig zal zijn, als ik wil doen wat me interesseert. Volgend jaar verander ik dus sowieso van school, dat heb ik mezelf plechtig beloofd. Maar goed, waar zit het probleem? Ik vind het vijfde jaar een ietwat vreemd jaar om van school te veranderen (hier in België gaan we allemaal zes jaar naar het middelbaar, by the way. Enkel in het BSO kun je ook een zevende doen, maar dat is weer een ander verhaal), dus dacht ik eraan met december te veranderen. Naar waar? Gent, en dan liefst het atheneum (en dat is niet zo'n atheneum als in Nederland, trouwens. In een atheneum in België kun je ook Latijn doen - al ga ik dat niet doen, maar het is gewoon een gemeenteschool). Probleem: Ik ken er niemand, nada, noppes. Dat heeft uiteraard als voordeel dat er geen vooroordelen over me gaan zijn, maar langs de andere kant is het echt vreselijk om toe te komen op een school waar je niemand kent. Ik ken hoogstens één iemand, en die gast zit een jaar lager dan me en ik heb hem al in meer dan een jaar niet meer gezien, dus laat ons maar stellen dat ik er niemand ken.

    Whatever the case, ik weet niet of ik nu of met juni wil veranderen. Ik wil me in elk geval niet meer laten beïnvloeden door leerkrachten, die me al vier jaar zeggen dat ik het niet aan ga kunnen (en da's frustrerend, geloof me), dus ik heb nu echt een "fuck off" gevoel tegenover hen, al is dat uiteraard niet helemaal correct, want niet elke leerkracht heeft dat gezegd, uiteraard.
    Mais bon, wat raden jullie me aan?

    [ bericht aangepast op 19 nov 2014 - 23:03 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Hmm. Het lijkt me lastig. Langs een kant kom je in Decenber/ januari in het midden van een schooljaar binnen en dat kan zeker als je niemand kent lastig zijn. Maar toch zou ik het snel doen. Omdat je toch moet wennen en het wachten het niet makkelijke tmaakr


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Vraag of je een dagje mag meelopen daar. Dan zie je de leerstof, leer je ook vast wat mensen daar kennen en de leraren.


    Your make-up is terrible

    Het vijfde is helemaal geen vreemd jaar om van school te veranderen. Heb ik ook gedaan, maar het is op zich beter om na de kerstvakantie te veranderen als nu je punten tegenvallen. (Ik weet niet hoe je punten zijn, dus ik geef het alleen maar mee)
    Dat je niemand kent moet je niet als een probleem zien. Vaak maak je sneller nieuwe vrienden als je denkt en uiteindelijk moet je toch weer van school veranderen als je verder gaat studeren. Ik vond die overstap wat makkelijker door van school te hebben veranderd op het middelbaar. Daarnaast moet je je nooit laten tegenhouden door je vrienden om een richting te nemen die je graag doet.


    Take me to wonderland

    Ik zou het zo snel mogelijk doen, als ik jou was. Als je toch al weet dat je van school zult moeten veranderen, zul je er alleen maar meer tegen op gaan kijken als je het nog een half jaar voor je uit schuift. Succes! ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik ben nu twee keer van school veranderd en telkens werd ik goed opgevangen door mijn klasgenoten. De meeste mensen zijn nieuwsgierig als ze jou voor het eerst zien, dus maak daar gebruik van (op een goede manier.)
    Ik zou trouwens zo snel mogelijk veranderen. Uit ervaring weet ik dat als je met tegenzin naar school gaat, het vaak tegen je zal gaan werken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Assassin schreef:
    Vraag of je een dagje mag meelopen daar. Dan zie je de leerstof, leer je ook vast wat mensen daar kennen en de leraren.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Vraag of je een dagje mag meelopen daar. Dan zie je de leerstof, leer je ook vast wat mensen daar kennen en de leraren.


    Kan dat dan? Dat wist ik niet. Als ik met december niet verander, zal ik eens kijken of ik dat kan doen. Bedankt!
    En bedankt, allemaal! Ik ga vanavond aan mijn moeder voorstellen met december te veranderen, dus ik hoop dat het lukt.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried