Jaja, de vraag die bijna iedere student zichzelf moet stellen: blijf ik in Nederland, of ga ik naar het buitenland en waar ga ik dan heen?
Nou heb ik net een tutor bijeenkomst gehad en daar hadden we het kort even over studeren in het buitenland, wat wij in het eerste gedeelte van ons derde bachelor jaar kunnen doen. Mijn docent raadde het ook ten zeerste aan om te gaan doen, omdat hij minder tevreden is over de minors die worden gegeven. Bovendien lijkt het mij echt onwijs vet en is het iets wat ik eigenlijk al heel lang wil: een tijdje naar het buitenland weg van hier. De keuze is alleen zo breed. Bijna in ieder land waar ik op klik zijn wel universiteiten met een studie die interessant is voor iemand die mijn studie volgt (ik doe Theater-, Film- en Televisiewetenschappen, maar er zit ook nieuwe media bij, waardoor ik eigenlijk super breed wordt opgeleid op het moment).
Nou zit ik nog maar in het eerste jaar, maar mijn tutor drong aan dat we echt op tijd moesten beginnen met kiezen en plannen en zo, eigenlijk gewoon nu al. Ik wil dus een keuze maken naar welk land en ik wil, maar dat vind ik zo moeilijk, vooral omdat de keuze zo breed is (ik was echt even verbaasd). Nu vroeg ik mij af, wat lijken jullie leuke landen om te gaan studeren en waarom? Of misschien heb je al in het buitenland gestudeerd en wil je je ervaringen delen? Misschien dat je een land echt aan kunt raden of juist helemaal niet?
Om even een lijst te laten zien waar ik allemaal wel niet heen kan:
Zoveel mogelijkheden en ik ben like in zowat elk land wel geïnteresseerd... Help!
Happy Birthday my Potter!