Hier begin ik weer met mijn gezeik over school, dus houd je klaar en als je er geen zin in hebt, verplicht ik je niet dit te lezen.
Anyway, sinds vorig jaar ben ik gestopt met Latijn (Gymnasium) en ben naar de Wetenschappen (deel van Atheneum) gegaan. Dat leek me toen de beste optie. Ik moest niet van school veranderen en het zou gemakkelijker worden. Dacht ik. Sounds weird, maar ik vond Latijn gemakkelijker dan Wetenschappen en, to be honest, heb ik een bloedhekel aan vakken als biologie, en chemie en fysica vind ik ook niet zo fantastisch leuk.
Maar oké, zoals ons schoolsysteem zo goed ineen zit, heb ik nog welgeteld twee richtingen waar ik naartoe kan als ik stop met Wetenschappen (als ik in 't ASO (VWO) wil blijven, uiteraard, maar ik weet, en sorry dat dit misschien opschepperig klinkt, maar ik weet gewoon dat ik er slim genoeg voor ben. Ik zit een jaar voor op mijn leeftijd en ik kan het aan, dat weet ik gewoon) : Economie en Humane Wetenschappen. Probleem stelt zich wel: Als ik verander van richting, heb ik óf een jaar cultuur- en gedragswetenschappen gemist, oftewel een jaar economie. En probleem twee: Mijn moeder blijkt het niet te begrijpen. "Zou je niet toch je jaar uit doen en dan zien?" Maar dan zit ik nog een jaar daarmee opgescheept, en ik wil het gewoon niet meer. En dan heb je natuurlijk het bekende: "Denk eens goed na over wat je echt wil doen en verander dan." Again, probleem stelt zich: Dat heb ik niet in het middelbaar! Wat wil ik echt doen? Wel, ik noem even een paar richtingen uit het hoger/van aan de univ die je onmogelijk al deels kunt doen aan het secundair en waar ik toch in geïnteresseerd ben: Criminologie, rechten, Germaanse talen (in het secundair kun je daar geen onderscheid in maken en ik suck in Romaanse talen. :'D), ...
Is er iemand die tips heeft, weet wat ik moet doen, ... ?
Alvast bedankt, en ook bedankt dat jullie de moeite genomen hebben dit te lezen. (:
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried