Even beginnen bij het begin, ik zit op scouting voor zo'n 10 jaar inmiddels alweer. Sinds kort ben ik dus vijftien geworden, want inhoud dat je door mag naar de volgende leeftijdsgroep; de explorers. Dat zijn kinderen, jongens en meisjes, van vijftien tot zeventien/achtien jaar. Erg spannend allemaal, want dat is nogal een puberale periode. Maar doordat ik al zo lang bij Soekwa (onze scoutinggroep) zit, ken ik daar iedereen al.
Nou is het zo dat ik daar na vier weken bij gezet te hebben besloot om mee te gaan op een soort kamp. Helaas waren er niet veel andere explorers, maar een stuk of zes. Dat houd in dat je op zo'n weekend al snel wat hechter met elkaar word. Ik trok vooral op met J, R en M (ik hou de namen even zo voor de privacy), en die zijn allemaal ouder. M en R zijn zeventien en J is achttien. Ik kon het goed met ze vinden en we zijn best hechte vrienden geworden, want in kende ze immers al dus dat ging al wat sneller.
Wij hebben met z'n vieren best veel contact, zelfs een groepsapp. Maar met 1 in het bijzonder gaat het heel goed, met J. Hij is de jongen van achttien, maar hij vind sociaal contact nog wel eens moeilijk. Hij liep een beetje achter mentaal gesproken en is pas sinds dit jaar een beetje met meisjes bezig. R, zijn beste vriend, is daarentegen juist heel erg bezig me meisjes en heeft zelf ook een vriendin. En R en ik zijn een beetje aan het klieren met J, we proberen voor de grap een vriendin voor J te vinden.
Oké, dat was een soort van intro, hier is dan mijn probleem. J en ik zaten samen te appen en ik vroeg voor de grap of hij nog voorkeuren had voor een eventuele toekomstige vriendin had, want tussendoor was ik met R daar ook over aan het praten. Zijn antwoord was; blonde haren vind ik mooi, vooral als ze krullen heeft'. Juist, ik heb blonde krullen. Maar doordat hij er een smiley met een tong er bij zette dacht ik dat hij mij zat te sarren. Not. Geloof ik. Da's een beetje het probleem.
Maar goed we kwamen weer op andere onderwerpen en het verdween een beetje. Maar toen kwam R weer in de groepsapp met foto's van meisjes die hij kende die wel bij J zouden passen en vroeg hij of J nog meer voorkeuren had. Nogmaals, we waren een beetje aan het geinen met J, helemaal niet serieus. Toen zij hij dat hij blauwe ogen wel leuk vond, het liefst drie jaar jonger. En toen werd het eng, want ik heb dus blauwe ogen, en ik ben drie jaar jonger. Ik weet niet wat ik hier mee moet, want zijn antwoord klinkt net zo klierig als wij aan het doen waren tegenover hem.
En nu word het verhaal nog ingewikkelder, want toen ik nog later op de avond (al dit appen gebeurde dus gisteravond) met hem aan het praten was, was hij echt heel lief tegen me. En toen kregen we dit gesprek;
Ik: Hé serieus, dat blauwe ogen, blonde haren gedoe? Wtf?
J: Ja, dat heb jij toch? (smiley met een tong en een knipoog)
Ik: Pff, wat moet ik nou met je, pandaknuffelen?
J: Jij begon over dat vriendin-gedoe
Ik: Maar R en ik waren serieus met die vragen (Dit vraagt een beetje verklaring, want ik zei net dat we aan het klieren waren. Die vraag was wel degelijk serieus)
Vervolgens kreeg ik geen antwoord meer, en toen hij weer online kwam ging hij door op een ander onderwerp. Hij bleef dus heel lief doen. Ik had dus de hele avond met J en R zitten appen, en mijn vader zei tegen me dat ik misschien wat minder met J moet appen. Dus ik vroeg; bedoel je de hoeveelheid apps en tijd of de persoon (J) zelf?. Hij hield het op beide, want het probleem is dat J het heel leuk vind om eindelijk aandacht te krijgen van een meisje. Gezien hij dat de afgelopen jaren niet echt deed en hij nu zulke gesprekken met een meisje als ik heeft, is mijn vader bang dat hij me leuk gaat vinden.