• Goed, ik heb dus weer eens hulp nodig met een titel. Ik zit al ruim een jaar (als het niet langer is) met dit verhaal in mijn hoofd en nu is het me eindelijk gelukt om verder te komen dan alleen het uitwerken ervan. Nu zoek ik alleen dus nog een korte, krachtige titel, in het Nederlands.
    Ik heb wel een soort van samenvatting, maar ben hier nog niet helemaal tevreden over. Maar het is in ieder geval duidelijk genoeg om te weten waar het verhaal ongeveer over gaat.

    Gebrandmerkt voor het leven en voor altijd je thuis moeten verlaten om maar te zien overleven in de brute wildernis - dat is wat je te wachten staat als Dwaler zijnde.
    Ruim driehonderd jaar geleden, toen de eerste Dwaler werd ontdekt in een klein dorpje in het Noorden van Guerlain, kwam de Raad voor een moeilijke beslissing te staan. Ze waren het met elkaar eens dat de bijzondere, krachtige gave die de man bezat een gevaar voor de rest van het dorp was, maar iemand om deze reden ter dood veroordelen vonden ze een te onmenselijke daad.
    Op dat moment werd besloten dat de man, en ieder na hem die net zo zou zijn, zou worden verbannen uit het dorp waar ze opgegroeid waren, gebrandmerkt als waarschuwing voor de rest van de wereld.
    Maar nu, honderden jaren later, staat alles ineens op het punt om te veranderen.


    Alvast bedankt! :—)


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    'Gebrandmerkt' of 'Dwaler'? :')
    + kan je me waarschuwen als je de story online zet?

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 14:03 ]


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Gaves
    Heet IJzer (verwijst naar het brandmerken)
    Honderd Jaar
    Thuisloos
    Teken (verwijst ook naar het brandmerken)
    Zwerftocht
    Verworpen
    Gevaar
    Vermeden
    (In het geval de hoofdpersoon een Dwaler is) De Dwaler

    Edit: Zou je me willen waarschuwen als je je verhaal online zet? c:

    [ bericht aangepast op 26 okt 2014 - 15:14 ]


    Not all those who wander are lost.

    Thanks both! En ja hoor, I will :—)

    Ik vind "Verworpen" echt heel mooi, dus ik denk dat ik daarvoor ga! Ik zal binnenkort mijn verhaal online zetten, denk ik.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Oei kan je mij ook waarschuwen.


    ''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''

    Ja, natuurlijk!


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Tarth schreef:
    'Gebrandmerkt' of 'Dwaler'? :')
    + kan je me waarschuwen als je de story online zet?


    16 - 09 - '17

    Verstoten.
    Verbannen.


    Is dit iets?


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    'Marked' of 'Hidden'?


    -

    Die story wil ik zeker gaan volgen! Zal je kunnen melden als hij online komt? Natuurlijk ga ik even je stories in de gaten houden, dus als je niet wil melden is dat helemaal prima ;).

    Een goede titel...
    Ik kan zo gauw geen betere bedenken dan die titels die al gegeven zijn! Misschien iets van:
    Het vuur van morgen
    Dwalers merk
    Het merk van de Dwaler
    Verbannen en verminkt