• Hier ben ik weer met de gerbils!

    Ze zijn al niet meer zo bang als voordien, natuurlijk.

    Vandaag gingen we voor de eerste x de bak verschonen (DAT STONK)
    En dan konden Bonnie en Clyde natuurlijk niet in hun bak blijven zitten, m'n broertje Tom deed Clyde eerst in een andere doos.
    Toen pakte hij Bonnie - maar die is ontzettend wild - en die viel op de tafel. Mijn broer kon haar nog net pakken... OEF. Maar dat is het nog niet.
    We verschoonden de bak doodgewoon, maar toen wouden we Bonnie en Clyde terugzetten in hun kooi.
    Tom pakte Clyde met het grootste gemak. Maar Bonnie kroop uit de bak! We hielden alle uitgangen dicht, mama pakte hem maar Bonnie wrong zich los, viel op de grond en rende weg! Gelukkig was Tom zo slim om de deur dicht te doen - alleen zat hij nu zelf vast, buiten. En toen hebben mama en ik het spektakel gezien van hoe HOOG een gerbil kan springen! 'O nee o nee o nee!' riep mama. Ze greep Bonnie vast, rende naar de kooi, ik rukte het deurtje van de kooi open en mama 'gooide' Bonnie bijna de kooi in. Deurtje dicht. OEF. We gaan Bonnie nu vandaag met rust laten.

    Ik ben verbaasd dat het arme beest geen hartaanval heeft gekregen!

    Pfieuw.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Koop een plastic aquarium bak, daar kunnen hamsters (en gerbils wss ook) niet uitklimmen, zeker als je er nog een deksel bij hebt ook


    quidquid excusatio prandium pro

    Gerbils horen niet te stinken
    tenzij ze misschien te vroeg bij hun moeder weg zijn gehaald

    Mijn gerbils kunnen makkelijk 3 maanden [soms zelfs langer] zonder verschonen en dan nog niet stinken


    Ik zou Bonnie inde gaten houden, zoveel geval en ge gooi is niet goed voor een gerbil
    Nou kunnen ze wel wat aan, maar een pootje of een rib breekt wel makkelijk

    En als je klaar bent met verschonen moet je de bak zo klaar maken dat ze er niet uit kunnen nadat het deurtje dicht zit, het klinkt alsof je de gerbils terug hebt gezet terwijl de bovenkant van het hok er nog niet op zat, dat is niet slim
    als je gerbils niet tam zijn moet je voorzorgmaatregelen nemen


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ze konden er niet uit, de kooi was al klaar. Bonnie glipte gewoon weg toen we hem in de kooi wilden zetten.
    En ik weet niet waarom ze zo stinken...


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Hoe hou je gerbil vast? Als je hem op de juiste manier vast houd zou hij niet los kunnen komen


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Dat ze uit je handen glippen maakt iedereen wel eens mee, als ie nog niet gewend is aan gerbils. Ik heb heus ook wel eens een kamer moeten barrikaderen en onder een bed kruipen om er eentje terug te halen. Dat gebeurt gewoon wel eens. Hou het een beetje in de gaten.
    Het beste maak je ze handtam door ze boven de kooi over je hand te laten lopen. Later als je merkt dat ze rustiger zijn kan je ze al meer naar andere plaatsen meenemen of eens op je schoot zetten.
    Dat ze stinken valt te zien aan de ondergrond. Zit er iets van plastic in de kooi? Gebruik je zaagsel? Dat kan er wel mee te maken hebben ook. Misschien pissen ze net op zo'n plaatsje waar het verschrikkelijk stinkt (de mijne konden dat namelijk zeer goed)
    Veel succes verder en ik snap dat het schrikken is ;3


    “To live will be an awfully big adventure.”

    ooh dat had ik aan het begin ook met mijn nieuwe hamsters die beesten ontsnappen echt gelijk wanneer ze de kans krijgen. een plastic bak helpt overgens ook wel daar kunnen ze meestal ook niet uit klimmen :Y)


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik pak ze niet echt op een speciale manier vast en ik vind niks op internet over hoe je ze moet optillen... Bonnie spartelt, en draait om en om, en ze doet dat zo snel dat we haar niet meer kunnen houden. Hoe pak jij ze vast, Ninuturu?

    [ bericht aangepast op 24 maart 2015 - 18:10 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Leuke namen!

    Ik had zo'n soort bal voor mijn muizen waar ze in konden en dan konden ze door de kamer rennen etc. Ook leuk voor op het gras. Je moet alleen wel een beetje opletten dat ze niet van de trap rollen :$


    Spoiler alert: you will save yourself

    Goomba schreef:
    Ik pak ze niet echt op een speciale manier vast en ik vind niks op internet over hoe je ze moest optillen... Bonnie spartelt, en draait om en om, en ze doet dat zo snel dat we haar niet meer kunnen houden. Hoe pak jij ze vast, Ninuturu?


    De niet tamme dieren pak ik aan de staart
    Dat doe je bij de basis van de staart, dus het dichts bij de kont, als je het verkeerd doet kan de staart breken of zelfs los laten

    De tamme dieren pak ik gewoon op, ze zitten op mijn hand of ik heb mijn hand als een kommetje met deksel, de erg tamme blijven zitten in mijn shirt, op mijn shirt of op mijn schouder


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ik heb ook zo 2 ballen, maar Tom had eentje er al ingedaan toen die er net was. Ze piste gewoon op zijn handen.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    (Loop) ballen zijn over het algemeen veel stress voor gerbils, ze kunnen niet goed zien waar ze heen moeten, ze kunnen niet ront scharrelen, snuffelen en niet in hoekjes kruipen, als ze plassen lopen ze erin en valt het op hen
    Als ze schrikken kunnen ze niet weg
    Etc


    "Find peace in who and what you are." — Saphira