• Ik weet nieteens waar ik moet beginnen. Mijn leven is gewoon zo een grote puinhoop dat ik het allemaal niet meer weet. Het stomme is dat ik helemaal niet zo een slecht leven heb; ik heb een familie die samen woont en er zijn geen problemen thuis, mijn vrienden zijn echt geweldig en de onaardige mensen doen me niks. Ik heb geen idee waarom, maar ik voel me de laatste tijd echt heel erg down. Ik ben drie/vier jaar geleden even gepest, wat niet eens echt heftig was, en sindsdien ben ik er nooit echt meer bovenop gekomen. Ik waarschuw je alvast, dit wordt een zeurtopic!

    Het begon denk ik allemaal toen ik samen met mijn familie verhuisde. Ik vond het vreselijk, want ik had best wel een goed leven en ik ben er echt heel erg slecht in om vrienden te maken etc. Om het nog erger te maken, kwam ik in een heel erg vervelende klas. Ik werd in een soort extra klas geplaatst waar ik de ochtend was, in de middag was ik bij de normale klas. Al meteen kreeg ik vervelende opmerkingen naar mijn hoofd. Ik was helemaal niks gewend en de beledigingen zijn er best wel ingehakt. Ik maakte een vriendin, die vol bleef houden tegen anderen dat we geen vriendinnen waren hoewel ze zich toch wel echt gedroeg als een vriendin. Er kwam een jaar later een nieuw meisje op school en meteen trok de groep pesters naar haar toe. Ik werd voornamelijk genegeerd, maar niemand wou met me samenwerken en ik werd buitengesloten etc. Nu was dat allemaal op de basisschool in groep acht, en zit ik nu al een jaar op de middelbare school.
    Ik ging naar de middelbare! Een verlossing! Ik ging met die ‘vriendin’ van me naar een nieuwe school en al meteen zag ik in de klas een paar kinderen waarvan ik wist dat ze me niet zouden mogen. Ik had gelijk, maar ze lieten me voornamelijk met rust. Ongeveer midden in het jaar kwam ik terecht in een groepje vriendinnen. Ik was echt heel erg blij omdat ik eindelijk een echte groep vriendinnen had gevonden en ze zijn nog steeds echt goede vriendinnen. Met de rest van de klas hebben we soms wat ruzie, maar het doet me vrij weinig omdat ik weet dat ik mijn vriendinnen heb.
    Nu kregen we echter steeds meer problemen met de anderen en bij groepsprojecten daalden onze cijfers ervan. We zijn naar onze mentor gestapt en zij gaat er actie in ondernemen. Zelf heb ik er echt geen vertrouwen in. Ik geloof niet dat ik bevriend kan raken met de ‘populaire’ groep. Zij laten vaak genoeg merken dat ze mij niet mogen, hoewel ze sommige van mijn vriendinnen wel mogen. Ik ben heel erg bang dat als de ruzie opgelost wordt en dat een deel van ons groepje wel geaccepteerd wordt en een deel niet. Als dat zo is, dan weet ik zeker dat ik buiten het bootje val én mijn vriendinnen niet meer heb. Ik durf ze dit alleen niet te vertellen. Ik heb wel hier en daar wat opmerkingen laten vallen, maar echt duidelijk zeggen wat ik denk, lukt me niet.
    Ik ben de laatste tijd dus echt heel down en ik denk best vaak aan de dood. Ik kan de gedachte niet uit mijn hoofd krijgen, hoe graag ik dat ook wil. Ik heb gewoon het gevoel dat hoewel ik best een goed leven heb, ik niet gelukkig kan zijn. Hoe kan ik dan ooit gelukkig zijn? Ik voel me echt een zeikwijf hierdoor, maar ik kan er niks aan doen. Ik ben echt heel slecht in dingen tegen anderen vertellen (dit stukje schrijven duurde echt heel lang) en ik weet sowieso niet tegen wie. Ik heb gewoon het gevoel dat niemand me écht mag om wie ik ben en dat iedereen me irritant vindt (ik vind mezelf irritant) en ik baal van ieder woord wat ik zeg. In mijn hoofd speel ik wel met de gedachte dat ik depressief ben, maar ik wil geen aandacht trekken om iets wat niet waar is. Daarom besloot ik dit topic te maken. Ik durf het echt tegen niemand te vertellen en ik zit hier al zo lang mee en ik weet echt niet meer wat ik moet doen.


    Bedankt als je alles hebt gelezen, ik moest het gewoon even kwijt.


    Even is the darkest of night there is hope. As the moon lights our path, so does hope lights our way.

    Wauw dit is best wat : / ik ben niet zo goed in dit soort situaties maar ik weet zeker dat er vast wel wat mensen zijn die je mogen en als die populaire mensen je niet mogen tja hun verlies want je bent het echt wel waard en dat moet je jezelf ook laten geloven. Ik heb zelf ook die gedachtes en soms lage stemmingen en misschien zou je eraan kunnen denken om met een hulpverlener of therapeut het erover te hebben? Soms kan het helpen en proberen de oorzaak ervan te vinden. Mogt je het er ooit over willen hebben of iets kwijt willen mijn inbox en gastboek staan altijd open ^^ Sterkte.


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Als eerste wil ik even zeggen dat het helemaal niet vreemd is dat je aan de dood denkt. Want gemiddeld 80% van de middelbare school leerlingen denkt wel eens aan de dood.
    Als tweede wil ik zeggen dat ik helemaal weet wat je bedoeld. Ik zit inmiddels in de vierde klas, maar het zit me nog steeds dwars. Ik groep acht heeft mijn enige vriendin mij achtergelaten en is mij gaan pesten. En in de eerste en de tweede klas viel ik er ook constant buiten. Ik was bang dat twee van mijn vriendinnen me ook in de steek zouden laten, omdat zij prima in de populaire groep zouden passen. Maar no worries! Zij hebben mij altijd gesteund en we zijn nog steeds vriendinnen. En vanaf de derde klas ging het steeds beter.
    Nou kan ik me voorstellen dat je helemaal niet zit te wachten op mijn levensverhalen. Maar ik wilde hiermee zeggen dat er heel veel mensen zijn die je snappen en het zelfde hebben! En het komt altijd goed. Maar het belangrijkste is dat jij in jezelf geloofd. Als je nog eens aan de dood denkt, denk dan ook aan je ouders, je familie en je vrienden. Hoe zouden zij reageren als jij dood zou zijn? Geloof me, ik weet zeker dat ze kapot zullen zijn. En je bent echt geen zeikwijf, iedereen wil wel eens zijn verhaal kwijt, en iedereen heeft een ander verhaal. Het komt goed, dat durf ik jou te beloven. Blijf positief denken en geniet van de leuke dingen in het leven!
    Veel succes (en plezier) op school!