Okay. Ik ben echt zenuwachtig voor mijn Maatschappelijk Stage. Ik ben bang dat ik niet op tijd mijn dertig uren volmaak of dat ik iets verkeerd doe. Ik heb op het moment nog niets gevonden, een vriend van me heeft wel wat aan zijn tante gevraagd of we bij dat bedrijf mochten helpen. Alleen hebben we nog niks gehoord. Ik ben echt als de dood dat ik niet op tijd iets vind. Ik weet dat ik me aanstel, ik heb namelijk ruim het hele jaar de tijd om iets te vinden en uren te maken. Maar als je kijkt, wat is een jaar in een mensenleven? Dat gaat zo voorbij.
Het gene waar ik me aan irriteer is dat het bedrijf waar je stage gaat lopen in onze plaats moet zijn, het mag geen commercieel bedrijf zijn en ook niet onder school(tenzij het voor iets voor school is, de feestcommissie bijvoorbeeld). Dan weet ik ook niet wat ik wil doen. Ik wil niet alleen gaan, het liefst met vrienden, anders ben ik bang dat ik instort zodra ik daar ben. Het grappige is, niemand weet dat ik eigenlijk zo soft en verlegen ben, is dat niet grappig?
Heeft iemand al stage gedaan en tips voor me om een beetje kalmer te worden? En wat zijn jou ervaringen met Stage?
"At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."