Een tijdje geleden had ik een topic over pesten op het werk gemaakt. Ondertussen is dat wel al verbeterd. Maar nu het volgende.
Punt 2: "Zwangere werkneemsters mogen in principe geen overuren presteren. Alleen maar als het gaat om een leiding gevende functie." Ik zit er niets mee in, om eens een dagje extra te werken, of een uurtje langer. Maar in dit geval: ik heb een contract van 72 uur de maand. Deze maand alleen al, sta ik er op voor 108 uren. Dat is best wel, heel wat overuren.
Punt 3: Ik citeer even uit mijn contract artikel 6: "In geval van arbeidsongeschiktheid, zal de werknemer de winkelverantwoordelijke en de regiomanager onmiddellijk en nog dezelfde dag, zo nodig per telefoon, ervan in kennis stellen." Mijn punt was: ik ben Dinsdag heel laat ontzettend ziek geworden, mijn kindje was ook in gevaar -ondertussen is alles wel terug in orde- ik had de dokter van wacht gebeld. Ofwel was het naar spoed, of de volgende dag meteen naar de dokter. Ik had dus besloten, om naar de dokter te gaan. Dus Woensdag ochtend was ik nog steeds erg ziek. Zoals in het contract vermeld staat, bel ik eerst naar de regiomanager, om me ziek te melden. Haar antwoord: je moet komen werken. De dokter van wacht had jou anders gisteren al een papiertje moeten schrijven.
Dat zijn nog maar een aantal punten, wat in mijn ogen toch niet kan. Nu heb ik mijn vakbond ervan op de hoogte gebracht. Ze gaan mijn mail doorsturen naar de juiste afdeling en het onderzoeken.
Nu voel ik me dus een beetje slecht, misschien had ik het niet moeten doen? Stel je voor dat ze besluiten dat mijn werkgever in de fout is gegaan en er een verslag van krijgen. Dan moet ik verder werken, in een uitermate ongezellige sfeer.
Dit moest even van mijn hart
Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.