• Ja, echt wel. Ik weet dat ik ga zeiken over onbelangrijke zaken, maar het moet even (:
    Gisteren zat ik bij koor (het is niet zo'n typisch kerkkoor waar je direct aan zou denken, het is bij de academie en we zingen best wel toffe liedjes) en we krijgen dus drie nieuwe liedjes. Eén was wel fijn: Dotan - Home. Twee was wat beu, maar toch vind ik Marilyn Monroe van Pharell Williams niet verkeerd. En dat derde, daar komen we, was een prachtig lied, maar onmogelijk te zingen. Wat ik eruit kreeg was hees gezang dat zo vals als een kat was. En ik was niet alleen, zowaar niemand kon zo hoog zingen: Chandelier van Sia. Als iemand tips heeft over hoe het mogelijk is aan die tonen te raken als een alt, hoor ik ze graag. Met wat geluk zet mijn AMC-leerkracht zijn plan voort alles een octaaf te verlagen.

    Sorry voor het gezeik, maar 't moest er even uit :')


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Ah dat is wel echt een te gek nummer om te kunnen zingen, maar volgens mij kan bijna niemand dat ^^'. In live versies hoor je dat Sia zelf ook moeite heeft met de hoogste noten.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Ah dat is wel echt een te gek nummer om te kunnen zingen, maar volgens mij kan bijna niemand dat ^^'. In live versies hoor je dat Sia zelf ook moeite heeft met de hoogste noten.


    wat was dit ookalweer

    Overkill schreef:
    Ah dat is wel echt een te gek nummer om te kunnen zingen, maar volgens mij kan bijna niemand dat ^^'. In live versies hoor je dat Sia zelf ook moeite heeft met de hoogste noten.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik zou zelf al gewoon octaveren, en anders moet je proberen om zoveel mogelijk stemoefeningen te doen waar die noten inzitten.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Overkill schreef:
    Ah dat is wel echt een te gek nummer om te kunnen zingen, maar volgens mij kan bijna niemand dat ^^'. In live versies hoor je dat Sia zelf ook moeite heeft met de hoogste noten.

    Inderdaad, Chandeliers is echt wel een heel moeilijk nummer...


    None but ourselves can free our minds.