Geen idee of het goed staat, maar het leek mij hier het beste.
Het is een beetje een zeurtopic, maar het knaagt verschrikkelijk en wilde het even kwijt.
Ik studeer (hopelijk) dit schooljaar af al medewerker maatschappelijke zorg, persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen (MBO niveau 4). Hiervoor heb ik een verpleegkunde opleiding in het derde jaar moeten laten vallen omdat ik chronisch ziek werd en niet meer instaat ben om boven de 10 kg te tillen. Ondertussen ben ik al 6 jaar aan het studeren. Ik bleef in de zorgsector omdat ik weet dat ik geschikt ben om met mensen te werken en omdat ik geen idee had wat ik anders zou moeten gaan doen. Daarnaast had ik een baanzekerheid van 90% toen ik vorig jaar aan mijn versnelde opleiding begon.
Maar nu is alles anders, de regering heeft serieus in een paar maanden tijd alles kapot bezuinigd. Zo erg, dat zelfs een afstudeerstage onvindbaar is in mijn omgeving. Ik woon in omgeving Rotterdam, er is gewoon niets te vinden. Ik heb bijna heel zuidholland gehad, maar geen enkele plek. 105 sollicitaties, met perfecte brieven en daarnaast heb ik een bovengemiddeld cv binnen de zorg. Ik ben nu dus aan het kijken in de omgeving van helmond... dat is 2 uur reizen vanaf mijn huis.
Maar stel dat ik dalijk een diploma heb... kan ik er gewoonweg niets mee. De baanzekerheid is gedaald naar om en nabij 20%. Ontzettend zuur.
Gezien ik al 6 jaar in de schoolbanken zit (voor beroepsonderwijs) en ik dat op zijn zachts gezegd spuug en spuug zat ben, ga ik ook niet door voor een andere opleiding. Niet alleen om die reden, maar ook omdat ik echt niet meer weet wat ik moet gaan doen. Mijn beperking zorgt er al voor dat ik nauwelijks in een beroep pas en een kantoorbaan is dus echt niets voor mij.
Ik zit er dus nu serieus over na te denken om na mijn opleiding te solliciteren als hoofdconducteur bij de ns...
Maar om dit topic toch nuttig te houden, lopen jullie tegen dezelfde problemen aan? Zoja, hoe dealen jullie ermee?
Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.