• De buurvrouw - in ondergoed! - in een bushokje. Het kan zomaar gebeuren in de nieuwe reclamecampagne van Zeeman. De textielgigant liet professionele modellen links liggen en vroeg doodgewone klanten te poseren. 8000 mensen meldden zich, 90 werden uitverkoren.

    Annie Karssen (58)
    'Gekheid op een stokje' noemt Annie Karssen uit Oosterhout haar deelname aan de Zeeman-campagne. 'Ik zag de oproep en dacht: waarom ook niet. Ik had het bijna opgegeven toen ik het formulier op de computer niet ingevuld kreeg. Maar terug van vakantie bleek dat ik een telefoontje en twee mailtjes had gemist. Ik was door de selectie van 8000 mensen heengekomen, vertelden ze. Wow, dat ik dat op mijn 58ste nog mag meemaken.'

    Karssen had totaal geen schroom op de foto te gaan. 'Hoezo? Ik had toch ondergoed aan. Ik zou zelfs naast een professioneel model durven poseren. Ik vind mijn lijf er nog super uitzien. Moet zij natuurlijk nog maar afwachten als ze 58 is. Ik heb een D-cup, maar geen hangborsten, weinig rimpels, heb een dochter gekregen en ik doe he-le-maal niks om er zo uit te zien. Ik houd niet van sporten, mij niet gezien. Ik vind het leuk dat Zeeman voor normale modellen heeft gekozen. Wij dragen hun ondergoed tenslotte. Die topmodellen hebben lingeriesetjes aan hun lijf die wij niet kunnen betalen.'

    Myrthe de Dood (15)
    Myrthe de Dood uit Middenbeemster meldde zich direct aan bij Zeeman, haar moeder Anette piekerde er niet over. Myrthe: 'Ik ben met mijn 1.67 meter eigenlijk te klein voor een model. Ze kiezen me toch niet, dacht ik. Ik vond het héél leuk een casting mee te maken. Ik heb me nu ook ingeschreven bij een castingbureau. Misschien breek ik dan wel door. Ik vind dat mijn lichaam goed in verhouding is. Minpuntjes kan ik eigenlijk niet noemen.' Lacht. 'Nou ja, mijn linker kleine teen is misvormd, maar dat valt niemand op. Ik weet niet of ik deze fotoshoot had gedurfd als ik dikker was geweest.'

    Haar moeder Anette valt bij: 'Maar dat wordt ze niet. Myrthe is net haar vader, die kan elke avond een halve zak borrelnoten eten zonder dik te worden. Zelf heb ik maatje 40/42. Ik zou nóóit hebben meegedaan aan een fotoshoot. Ik vertoon me al niet in bikini in het zwembad - liever een badpak - laat staan dat ik in ondergoed poseer.'


    Pim Steemers (23)
    Tijd om een zonnebankje te pakken had Pim Steemers uit Enschede niet. 'Maar ik word toch nooit zo bruin. Ik moest ook zo naturel mogelijk op de foto. Zelf heb ik de Zeeman-folder nog niet gezien, maar mijn moeder heeft al een paar kopietjes verzameld. Het leek me een leuke ervaring om mee te doen.'

    'Ik ben het helemaal eens met de gedachte dat veel modellen op reclameposters geen realistisch beeld geven', vindt Pim. 'Persoonlijk zou ik wel wat steviger willen zijn, maar verder ben ik happy. De onderbroek, die ik draag op de foto, hadden ze al voor me uitgekozen. Prima. Ik mocht hem houden.'

    Bron: ad.nl


    Ik vind het echt goed wat Zeeman heeft gedaan. Ik bedoel; waarom altijd 'perfecte' modellen gebruiken als je net zo goed doodnormale mensen van de straat kunt plukken en hun precies hetzelfde werk laten doen?

    Ik vind dat winkels dit vaker moeten doen voor hun reclamefolders.

    Ik werk bij Zeeman! Ontzettend blij met deze campagne. De mensen die jullie op de promotie zien zijn gewoon klanten van ons! Hele normale mensen.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik vind het geweldig van de zeeman dat ze verschillende leeftijden, huidskleuren maar ook verschillende body types laten zien. Want niet iedereen is 62 en heeft een top figuur of nou een iets zwaarder figuur. En het zag er geweldig en leuk uit. Het zag er ook uit nadat ze lol hadden in de klus.

    Ik vind het echt leuk van de Zeeman! ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Ik vind het echt geweldig dat ze zo iets doen met normale mensen met verschillende bodytypes. Net zoals die campagne van Dove. Spijtig dat niet alles zo kan zijn.


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Echt een super actie. Ik wou dat ze dit overal deden haha. Weg met het schoonheidsideaal van veel te perfecte gefotoshopte mensen.


    Life is hard and then we die

    Ik vind het een heel gaaf initiatief! Ook leuk dat ze mensen van heel verschillende leeftijden hebben gekozen. ^^

    Het enige wat mij hier een beetje dwarszit is dat interview met die tweede persoon en de opmerkingen over hoe ze het niet zou hebben gedurfd als ze meer zou hebben gewogen, waar haar moeder dan nog aan toevoegt dat ze zich niet in bikini durft te vertonen omdat ze maat 40/42 heeft. Sorry, maar dat vind ik heel jammer, want het is juist zo'n positieve campagne, en dan worden er toch nog weer van die opmerkingen gemaakt waardoor mensen de indruk krijgen dat het volkomen normaal is als ze zich schamen omdat ze niet superdun zijn. Maar goed, dat is verder niet de schuld van Zeeman - het is gewoon erg jammer, want het was nergens voor nodig om nog even naar mensen met een maatje meer uit te halen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind het een superidee van de Zeeman, zo zie je ook dat 'niet perfecte' mensen ook reclame kunnen maken. Ik ze 'Zo doorgaan.'


    chaos makes the muse

    Square schreef:
    Ik vind het een heel gaaf initiatief! Ook leuk dat ze mensen van heel verschillende leeftijden hebben gekozen. ^^

    Het enige wat mij hier een beetje dwarszit is dat interview met die tweede persoon en de opmerkingen over hoe ze het niet zou hebben gedurfd als ze meer zou hebben gewogen, waar haar moeder dan nog aan toevoegt dat ze zich niet in bikini durft te vertonen omdat ze maat 40/42 heeft. Sorry, maar dat vind ik heel jammer, want het is juist zo'n positieve campagne, en dan worden er toch nog weer van die opmerkingen gemaakt waardoor mensen de indruk krijgen dat het volkomen normaal is als ze zich schamen omdat ze niet superdun zijn. Maar goed, dat is verder niet de schuld van Zeeman - het is gewoon erg jammer, want het was nergens voor nodig om nog even naar mensen met een maatje meer uit te halen.


    chaos makes the muse

    Floresa schreef:
    Ik vind het echt geweldig dat ze zo iets doen met normale mensen met verschillende bodytypes. Net zoals die campagne van Dove. Spijtig dat niet alles zo kan zijn.

    Oh ja! Dove had zoiets ook gedaan, echt goed.

    Ik vind het ecbt geweldig. Het laat zien dat je trots op je lihaam moet zijn en dat het niet uitmaakt wat je draagt of hoe je erujtziet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    PUKKELxDING schreef:
    Echt een super actie. Ik wou dat ze dit overal deden haha. Weg met het schoonheidsideaal van veel te perfecte gefotoshopte mensen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    't Zijn nog steeds mensen (op de foto's tenminste) die voldoen aan bepaalde voorwaarden. Ze hebben geen lelijke mensen uitgekozen. Dikke plus voor het niet-photoshoppen tho.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Alleras schreef:
    't Zijn nog steeds mensen (op de foto's tenminste) die voldoen aan bepaalde voorwaarden. Ze hebben geen lelijke mensen uitgekozen. Dikke plus voor het niet-photoshoppen tho.


    26 - 02 - '16

    Square schreef:
    Ik vind het een heel gaaf initiatief! Ook leuk dat ze mensen van heel verschillende leeftijden hebben gekozen. ^^

    Het enige wat mij hier een beetje dwarszit is dat interview met die tweede persoon en de opmerkingen over hoe ze het niet zou hebben gedurfd als ze meer zou hebben gewogen, waar haar moeder dan nog aan toevoegt dat ze zich niet in bikini durft te vertonen omdat ze maat 40/42 heeft. Sorry, maar dat vind ik heel jammer, want het is juist zo'n positieve campagne, en dan worden er toch nog weer van die opmerkingen gemaakt waardoor mensen de indruk krijgen dat het volkomen normaal is als ze zich schamen omdat ze niet superdun zijn. Maar goed, dat is verder niet de schuld van Zeeman - het is gewoon erg jammer, want het was nergens voor nodig om nog even naar mensen met een maatje meer uit te halen.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."