• Hallo iedereen,
    Ik heb vandaag mijn eerste stagedag gehad en dat was best wel heftig. Het was ook een lange dag; ik moest om half zeven mijn bed uit en ik ben nu pas net terug. Ik heb het nu ook gewoon helemaal gehad. Ik ben helemaal in tranen, moe, in de war, eigenlijk alles. Ik voel me zo ontzettend naar. Het begon in de bus op weg naar huis. Ik was al moe en overprikkeld, en ik zag dat er weer iemand had gereageerd op iets van mij op Facebook. Niet zomaar reageren, maar gewoon mijn mening de grond in trappen.
    Toen voelde ik de bui al hangen, dat ik me rot zou gaan voelen, omdat ik alles heel erg persoonlijk neem. Toen ik thuiskwam belde ik aan en deed er niemand open. Toen had ik echt de neiging om even in tranen uit te gaan barsten, hoe kinderachtig dat ook klinkt. Toen ik mijn huissleutel eindelijk had gevonden en naar binnen ging, zag ik mijn zus binnen zitten en zei ze vet schijnheilig dat ze de bel niet had gehoord. Volgens mij kan je de bel best wel goed horen als je de deur van je slaapkamer open hebt en je kamer vlak bij de trap hebt, die naar beneden gaat en bij de deur stopt. Toen trok ik het gewoon helemaal niet meer.
    Ik zit nu op mijn kamer en voel me enorm rot. Ik weet het gewoon even niet meer. Op zo'n beetje alles wat ik op Facebook plaats, wordt negatief gereageerd. Mensen trappen mijn mening gewoon de grond in en willen de hele tijd discussie met me zoeken. Ik heb het idee dat ik maar gecensureerd moet gaan leven op Facebook; geen mening meer geven over dingen en niets meer plaatsen. Dat terwijl ik Facebook zo ontzettend leuk vind.
    Noem me maar een aansteller, maar ik moest het gewoon even kwijt.


    26 - 02 - '16

    Rivaille schreef:
    Die dagen om half 7 opstaan en om 6u thuis zijn, zijn best wel normaal. Dat moest ik 2 jaar lang elke dag. Zit nu in de 3e en onze roosters zijn nu chill dus nu niet meer, 2 dagen in de week maar. Het moet, het is normaal, elke student moet het. Of je gaat gewoon vroeger naar bed.

    En die mensen gewoon verwijderen, negeren, blokkeren. idk




    @Rivaille: Applausje voor jou! Je bent zo goed, zo geweldig. - Mijn god. Schijnbaar hoefde zij niet zulke lange dagen te maken, wat ook erg logisch is als je op school zit of stage loopt. En dus had ze er gewoon geen ervaring mee. Jij was ook niet vanaf dag één gewend aan de lange dagen, dat maak je me niet wijs. En je reactie helpt haar niet. Dus ik snap de nut er niet echt van. Het zou mij alleen maar een slechter gevoel geven, in elk geval.


    Hoe is het nu met je? Voel je je alweer wat beter? :]

    [ bericht aangepast op 2 sep 2014 - 23:45 ]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    @ Stapper: Het is toch niet verboden om haar dit te vragen? Ik bedoel er niets aanvallend mee hoor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Hawkins schreef:
    @ Stapper: Het is toch niet verboden om haar dit te vragen? Ik bedoel er niets aanvallend mee hoor.


    Je hebt gelijk. En daarom had ik hem er ook alweer bij weggehaald. Ik was een beetje geïrriteerd, dus sorry! ;]


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Stapper schreef:
    (...)

    Je hebt gelijk. En daarom had ik hem er ook alweer bij weggehaald. Ik was een beetje geïrriteerd, dus sorry! ;]

    Oké, ik vond het al raar dat je me daarbij aanviel.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ugh wat een stom zusje heb jij zeg. Ik en mijn zus hebben vaak genoeg ruzie, maar we doen dat soort dingen niet. Das gewoon gemeen - sorry dat wilde ik even kwijt.

    En eerlijk? Ik heb geen idee wat je op fb plaatst en hoe vaak, maar hoe vaker je plaatst, hoe meer je dat soort reacties krijgt. Dat zie ik overal. Bovendien zijn mensen op fb sneller gemener dan in het echte leven. Ik zou die mensen dus of blokkeren of fijn met leuke mensen hier in discussie gaan of praten over wat je normaal op fb zou zetten etc. Oftewel minder op fb plaatsen.

    Dingen als genoeg slapen, gezond eten en dergelijke zijn bovendien ook heel belangrijk. Probeer een regelmatig en gezond ritme aan tehouden. Dan kan je veel meer aan c;


    Happy Birthday my Potter!

    Nu, mijn eerste gedachte was ook van: tja, that's life, maar uiteindelijk, ieder begin is zwaar. Het is dan ook meer dan normaal dat je je zo voelt, zo emotioneel. Dat is wat vermoeidheid met je doet en zeker als je het niet gewoon bent om zulke - voor jou - lange dagen te maken. Daar zal nog bij komen misschien dat je op voorhand al slechter geslapen hebt vanwege de stress voor je eerste stagedag.
    Het is een kwestie van wennen en je aanpassen aan een nieuw ritme. Eenmaal een paar dagen verder, zul je zien dat het allemaal wel betert. Misschien lijkt dat op dit moment wel niet zo, maar tegen dat je een poosje verder bent, weet je niet beter. En inderdaad, kruip de komende dagen gewoon lekker op tijd je bed in, dat doet ook al wonderen. Zoals ik al zei, dat heeft alles te maken met je aan te passen aan een nieuw ritme. Je staat eerder op, dus is het logisch dat je eerder naar bed moet (;

    En tja, als je dan al zo oververmoeid bent door zo'n eerste dag, dan is alles al snel te veel en trek je je algauw de dingen aan van wat anderen zeggen en doen. Dat je zus niet opendeed is opzicht niet leuk, maar het is nu ook niet het einde van de wereld aangezien je een sleutel bij had, en dat zal zij ook wel gewoon weten. Dat het je op dat moment teveel is, tja, daar kan ik mee inkomen, maar ik zou er als ik jou was niet te zwaar aan tillen.
    En over FB kan ik niet echt meepraten, aangezien ik dus niet echt een FB-fan ben en vind dat mensen er echt eens minder op moeten posten. Nu ken ik je FB-gedrag niet en weet ik dus ook niet wat je post, dus kan ik daar ook niet m'n mening over geven, maar als je weet dat je weinig kan verdragen op het moment en het je zo hard aantrek van wat anderen zeggen/vinden, is het misschien beter om voorlopig gewoon niks op FB te posten.
    Maar goed, misschien heb ik gemakkelijk praten aangezien ik FB over het algemeen maar onzin vind. Het is gemakkelijk als je iets wilt weten over iemand, of op de hoogte wilt zijn van andermans drama tot in de detail, en om mensen zo nu en dan eens up-to-date te houden over je eigen leven, maar verder heb je er bar weinig aan. Zelfs de spelletjes daar zijn rampzalig aangezien je ten alle tijden 'vrienden' moet hebben, om verder te kunnen, zo doelloos -.-

    Maar de vermoeidheid is hier - naar mijn inziens - gewoon de aanstichter, en dan is het logisch dat je je bij het minste huilt en je zo snel om wat dan ook zo naar voelt. Alsof meteen de hele wereld tegen je is. In ieder geval, heel veel suc7 met je stage, en je zal zien, als je een week verder bent, zal het allemaal wel beteren. Kwestie van wennen en je aanpassen (;

    Daarbij denk ik dat het voor de meesten wel wat 'zwaar' is nu de vakantie voorbij is, en het dagelijkse ritme er weer in moet komen ^_^


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Dat mensen het niet eens met een mening zijn, dat kan, maar je hoeft een mens niet de grond in te boren om de ander zijn eigen mening. Het is jammer dat je je daardoor niet goed voelt. Zoals anderen hier al zeggen, blokkeer die mensen of verwijder ze gewoon van facebook, ben je zo van die zeikerds af.
    En van je zus, dat is wel een rotstreek, maar dat zie ik mijn broer ook nog doen eerlijk gezegd.


    16 - 09 - '17

    I know how it is.
    Ik had ooit een schooldag die lang duurde en ik was helemaal gestrest. En toen ik thuis kwam was de bel stuk voor de eerste keer. Dus moest 20 minutenn in de kou wachten met honger. En toen was ik al zo gestrest van school..
    Gewoon iets doen waar je rustiger van word zoals lezen, tv kijken of slapen of zo.

    En ik zou gewoon tegen die mensen of facebook zeggen dat het JOU menng is, en vertel ze gewoon dat ze irrirant doen door slecht te reageren en anders verwijder ze je gewoon. Anders word facebook niet meer leuk en dat moet je niet laten verpestten!


    May StarClan light your path.

    Hawkins schreef:
    (...)
    Eh, the heck? Okay. Om iemands mening ouderwets te noemen? Waar ging dat over dan?
    Het is goed dat je het bericht meteen verwijderd hebt, daar heb jij natuurlijk ook niks aan. ;3

    Het ging over herinvoering van de dienstplicht. Ik was het daar niet echt mee eens, want ze willen nu dat vrouwen ook oproepbaar worden en ik vond dat niet echt oké. Ik vind namelijk dat het een eigen keus moet zijn, meedoen in het leger. Niet iets dat opgedrongen moet worden.

    Maar ja, nu gaat het dan wel weer redelijk goed. Ik ga lekker genieten van m'n vrije dag. (:


    26 - 02 - '16

    Ik wil trouwens iedereen bedanken die hier reageerde en me advies gaf of steunde. Dat waardeer ik heel erg.


    26 - 02 - '16

    Stapper schreef:
    (...)



    @Rivaille: Applausje voor jou! Je bent zo goed, zo geweldig. - Mijn god. Schijnbaar hoefde zij niet zulke lange dagen te maken, wat ook erg logisch is als je op school zit of stage loopt. En dus had ze er gewoon geen ervaring mee. Jij was ook niet vanaf dag één gewend aan de lange dagen, dat maak je me niet wijs. En je reactie helpt haar niet. Dus ik snap de nut er niet echt van. Het zou mij alleen maar een slechter gevoel geven, in elk geval.


    Hoe is het nu met je? Voel je je alweer wat beter? :]
    Wat is jouw probleem dan? Ik zeg alleen dat het normaal is. En waarom ga je meteen van dingen uit die niet waar zijn? Ik had geen probleem met die lange dagen. Ik ging toen zelfs vroeger opstaan dan nodig was.

    Doe niet zo butthurt. Ze mag heus wel weten dat dit nou eenmaal 't leven is, lange dagen maken. Holy shit man.


    I live for the applause, you will die for it.