Squirrelflight schreef:
Nee.
80% van de info die we leren op school gaan we niet gebruiken. We moeten 5 dagen in de week naar school om uren lang uitleg aan te horen, schrijven in een boek, lezen, etc. En we hebben niet eens een keuze. Kijk, schrijven, rekenen, lezen,klokkijken en zo is wel handig later maar waarom moeten we een uur lang domme rekensommen maken als we bijvoorbeeld brandweer of zo willen worden? Heel weinig van die sommen ga je dan eigenlijks gebruiken. En dan moet je ook nog leren voor toetsen etc. Natuurlijk mogen we klagen. Veel van de dingen die we leren op school gebruiken we nooit, en school duurt ook veel te lang. Eigenlijks zou je als je bijvoorbeeld brandweer wil worden meer moeten leren over vuur, etc, en als je dieren arts wilt worden leren over dieren, wonden, etc. Niet deze shit.
Maar dit is gewoon mijn mening. En misschien zijn andere scholen wel anders - de scholen waar ik heen ging waren alleen zo.
Sommige dingen zijn simpeler dan ze lijken en andere dingen juist complexer. Brandweer is niet alleen brandjes blussen en bijv katten uit een boom halen, maar ook lezen, schrijven, rekenen. Dat heet administratie en maatschappij. Dierenarts moet weten hoe een gezond lichaam werkt en hoe je bepaalde dingen kunt verhelpen. En ook daar komem administratie en maatschappij om de hoek kijken.
Lezen gebruik je dagelijks. Schrijven gebruik je dagelijks. Zelfs rekenen. Ja, sommige dingen zal je misschien nooit nodig hebben, zoals differentiëren of een intergraal berekenen, maar het wordt je niet geleerd zonder reden. Je gebruikt meer dan je denkt. En dat uur lang rekensommen maken, oefening baart kunst. Als je niet oefent, zul je het niet leren.
Mensen mogen soms echt een beetje dankbaarder zijn voor het kunnen leren, voor naar school gaan, maar klagen zul je houden en dat is ook goed zo. Als niet gezegd wordt wat fout is, kan het ook eventueel niet verholpen worden. Het klagen moet alleen niet de overhand nemen en ook niet zonder reden zijn.
Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.