Hoewel ik zelf totaal geen problemen zou hebben met vrouwelijke priesters, bisschoppen, kardinalen of pausen, vrees ik dat de kerk dit niet zal en "kan" veranderen.
Paus Franciscus heeft gezegd dat de Katholieke Kerk profiteert van bepaalde vrouwelijke vaardigheden en juicht het toe dat vrouwen theologie studeren en dat zij priesters helpen met het besturen van parochies. De Kerk in zijn geheel meent daarentegen dat zij vrouwen deze functies niet kunnen geven, omdat dat in een van de zeven sacramenten staat. Deze zijn door Christus zelf ingesteld en daarom kan en mag geen enkele paus, bisschop of concilie dit veranderen. Hun reden om vrouwen niet toe te laten in deze functies heeft dus niet zozeer te maken met het feit dat zij vrouwen minderwaardig vinden, maar met het feit dat er sommige regels zijn die te heilig zijn om te worden aangetast.
Note: Ik ben niet Katholiek en ook niet christelijk in een andere vorm. Wel interesseer ik me erg voor de Katholieke kerk als belangrijk Instituut in de geschiedenis. Ik ben het daarom ook niet eens met het feit dat vrouwen deze functies niet mogen bekleden, maar ik wilde het wel nader toelichten.
[ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 12:02 ]
Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.