• Ik hoop dat het hier goed staat.

    Ik loop al sinds oktober met krukken, en dat gaat sowieso nog wel tot de volgende zomervakantie duren. Nu ben ik er helemaal aan gewend, en is het in huis geen probleem meer. Ook naar de bioscoop is een eitje, dus dat soort dingen gaan nog wel.
    Nu ben ik dus ook al sinds oktober niet regelmatig meer op school geweest, en als ik ging bracht mijn moeder me. Maar nu is het probleem dus, dat ik dit jaar zelf met de bus wil en moet gaan. De bus stopt redelijk dichtbij de school. Het probleem is meer, hoe kom je er in godsnaam in? En daarbij, wat doe je als het heeft geregend, dan is het in zo'n bus ontzettend glad.
    Eigenlijk ben ik van mezelf al geen outgoing persoon, dus ik vind het moeilijk om hulp te vragen, vooral omdat ik nu naar een andere school ga en niemand ken.

    Heeft iemand misschien tips hoe je moet overleven op krukken?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    De bus in komen is niet zo'n probleem, zo hoog is de opstap namelijk niet (ik spreek uit ervaring). Daarnaast staan mensen vaak op als ze zien dat je krukken hebt zodat je kan zitten. Als ze dat niet doen kan je het vragen en anders gewoon goed vasthouden aan een paal of jezelf vast zetten in een hoekje.


    Ik loop nu vier maanden op krukken en op bijna alle plekken waar ik kom, staan mensen voor me op zodat ik kan zitten. Zeker in een bus vol mensen is er sowieso wel een iemand aardig genoeg om op te staan, zo niet een heleboel meer. Oh, wat ik afgelopen week geleerd heb, is dat je je pijnlijke been als je staat ook over de handgreep van je kruk kan leggen, waardoor je redelijk goed voor een langere tijd op eenzelfde plek kan staan.
    Als het heeft geregend, vind ik het zelf best eng om te lopen, maar bij mij gaat het goed zolang ik kleine passen neem. Een stenen ondergrond levert geen enkel probleem op, in de bus is het misschien iets gladder.
    Zo'n bus in komen is niet echt lastig. Gewoon hetzelfde als traplopen, je goede been eerst doen en dan je krukken + slechte been. Of eerst je krukken in de bus zetten en dan jezelf afzetten, net wat je fijner vindt.
    Succes in ieder geval met de bus en je nieuwe school! Ook heel veel beterschap! (:


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."