Ik heb sinds m'n negende last van jeugdpuistjes. Nu ben ik 18, en heb er nog steeds af en toe last van...
Ik heb tussen m'n 9 - 12 jaar zo'n soort lasertherapie gedaan bij de dermatoloog, dat ze met een super hete lamp/laser flitsen op m'n gezicht deed zodat m'n poriën open zouden gaan staan en dan kneep ze m'n zwarte puntjes uit, maar eigenlijk maakte dat het alleen maar erger.. Veel jaren pijn geleden voor eigenlijk niets, dus ga dat zeker niet doen. Het kost veel geld en het verergert het alleen maar.
Toen ze dat eindelijk door hadden, hebben ze me Roacutane voorgeschreven, een zwaar geneesmiddel. Dat hielp wel enorm goed, alleen is het nogal slecht voor de lever en het droogt je huid enorm hard uit. Ik moest elke dag veel nivea smeren en lippenbalsem gebruiken. En je kan er niet mee in de zon lopen. Je krijgt er namelijk uitslag van...
Ik heb Roacutane zo'n 5 jaar geslikt, en dan ben ik nu, sinds een paar maanden geleden, gestopt. Vandaag moest ik terug naar de controle en dan zag ze dat er nog steeds onderhuids wat acné bij me zat... Nu heb ik andere medicatie gekregen met nog wat zalfjes en hopelijk werkt dat ook.
Ik wens je niet zo'n vreselijke huid toe als de mijne, maar ik ben wel een extreem geval met mijn middeltjes. Roacutane krijg je alleen maar als je enorm veel last hebt van acné, omdat het zo'n zwaar middel is. Maar als je er echt veel last van hebt, kan je beter eens een bezoekje brengen aan de dermatoloog. Zij weet meestal wel wat meer te vertellen
[ bericht aangepast op 15 sep 2014 - 20:12 ]
Tell me, my friend. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?