• Hee,
    Me vriendin heeft Gitaar van ons gekregen voor haar verjaardag enalles. En ze kan wel beetje spelen ;D!
    Maar, nu willen we graag een lied met haar leren, maar we hebben dus echt geen idee hoe we TABS moeten lezen. Kijk we wouden graag dit nummer leren; http://www.fretplay.com/tabs/l/lavigne_avril/nobodys_home-tab.shtml. Maar we hebben dus echt geen idee hoe je dat moet lezen, kan iemand helpen & uitleggen hoe je dat wel moet lezen? :$

    xxLovejullie <3


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')

    IKKANHELPEN x3

    JAAAAA? HOE? XD


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')




    E
    What's wrong, what's wrong now?

    D
    Too many, too many problems.

    F#mDon't know where she belongs, where she belongs.

    Die dikgedrukte "letters" zijn de akkoorden. ik zal je een overzicht geven, waarop staathoe je die akkoorden moet spelen

    Oke,
    en het lied verder dan, steeds die 3 herhalen ofwa? xd
    /sorry, ik ben echt dom, maar ik snap het echt niet:$


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')

    Awel die e,b,g,d,a,e staan voor de snaren.
    de 1ste e staat voor de dunste snaar, b voor de 2de dunste snaar enzo , da laatste e is de dikste snaar.
    Die 1,2,3,4 die erboven staan geven de maat aan.
    De 1ste noor hier is die 4 die je op snaar D moet spelen.
    Dus moet je je vinger achter 4de fret fzoiets zetten en die snaar aanslaan.
    de voglgende noot is een 6 , die moet je op de g snaar spelen, dus je vinger op de 6de fret zetten en die snaar aanslaan, enzo

    oke, dus als je sown rijtje hebt, waar dit staat
    A|--5


    5
    .
    Moet je op de a snaar de 5e fret, en die aanslaan.. en die 5 daarachter, wat betekend die dan?
    en als dit er staat:

    B|
    2
    3
    2

    Dan moet je eerst op snaar B de 2e fret, maar wat moet je met de 3 en 2 daarachter doen?


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')

    Ik kan geen overzicht vinden :'(
    maar ik geef je wel voorveelden:
    De E: je wijsvinger in het 1e "hokje", snaar 4. (die wat het dichtst bij de snaren zit, waar je ze kan verstellen), je middelvinger in hokje 2, snaar 3. je ringvinger in hokje 2, snaar 2. zo ziet hetdan uit:
    - - - O - - -> die "-" staat voor een snaar.
    - O O - -
    - - - - - -
    - - - - - -
    je moet zegmaar je hoofd 1 kwart naar links draaien, en dan zie je hoe de snaren als bij je gitaar zijn, ofzo..
    ;$ ik hoop dat je het nu een beetje begrijpt, aar het is gewoon heel moeilijk om dat uit te leggen x3. heb je geen kennis ofzo die je dat kan leren?

    awel bij dat 1ste moet je idd op snaar a de 5de fret aanslaan , en dan moet je kijken welke noot volgt , als er geen andere noot tussen staat moet je nog is op de a snaar de 5de fret aanslaan.
    bij dat 2de , je moet idd 1st op B naar de 2de fret, daarna moet je naar de 3de fret op snaar b en dan terug naar de 2de fret, die noten staan uitelkaar omdat het ritme er boven staat namelijk die 1,2,3,4

    oke! ik snap het al wat beter! BEDANKT ! (LL)


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')

    oke.. maar moet je dan alleen 1 snaar aanslaan of whatever?


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')

    want er staan heel veel rijtjes,moet je die allemaal tegelijk doen? en hoe? xD


    Omdat ik je gewoon niet kan vergeten (LL')