Ja, ik zoek een aantal mensen die mij kunnen helpen bij het schrijven van een brief aan een vriendin van mij. Kort gezegd:
Zij is vorige zomer verhuisd en sindsdien praten we nog wel via whatsapp, maar ik heb het gevoel dat het contact verwaterd. Daarbij heb ik deze winter de eerste "move" gezet om met haar af te spreken (we hadden het allebei heel druk en daardoor ging het voor mij niet eerder), en verder heeft zij nooit echt meer moeite gedaan om af te spreken. Ik vind, zelf gezegd, dat ze meer moeite had kunnen doen voor onze vriendschap.
Omdat ze aan de andere kant van het land woont en ik geen zin heb om drie uur te reizen om vervolgens in een kwartiertje/halfuur te vertellen wat ik heb gezegd en vervolgens weer terug te gaan, wil ik een brief schrijven. Handgeschreven, postzegel en alles. Je zou kunnen zeggen, waarom bel je niet? Ook al heb ik haar allang niet meer gesproken, ik ken haar en ik wil op eigenlijk gewoon rustig mijn zegje doen zonder dat ik onderbroken wordt. Ook wil ik zorgvuldig mijn woorden kiezen en haar niet kwetsen, en ik weet dat ik dat niet kan via een telefoon.
Daarbij: ik ga de vriendschap niet verbreken, ik wil haar alleen duidelijk maken dat ze meer moeite had mogen doen, wilde ze mijn beste vriendin blijven.
Ik zoek dus mensen die mij kunnen helpen met het beoordelen van deze brief. Je zult dan ook het complete verhaal te horen krijgen, want dan begrijp je het ook beter. Alvast bedankt.
Deep inside, I've never felt alive