Het gebeurt redelijk vaak volgens mij dat bij mensen vooral meisjes als baby of op heel jonge leeftijd oorbellen worden ingezet.
Zelf had ik het waarschijnlijk niet heel leuk gevonden want ik was redelijk jongensachtig als kind en had het (ondanks dat ik nu zelf wel behoorlijk wat gaatjes in mijn hoofd heb laten prikken) verschrikkelijk gevonden als ik klein was geweest. Ik vind het dus maar een beetje een rare gewoonte want iemand kan toch zelf wel bepalen of je zo iets wilt aangezien als je ze maar lang genoeg hebt in gehad het wel jaren kan duren voor een gaatje kan dichtgroeien. Mij lijkt het ook niet heel handig bij kleine kinderen (al zal het ook wel niet heel veel uit maken). Het is dus ook blijkbaar traditie in bepaalde families of iets in die richting. Maar ik vind het maar een beetje apart. Ik weet niet of ik iets vind dat verboden zou moeten worden maar om nou gaten gaan lopen maken in het oor van een baby.
Wat is jullie mening over dit onderwerp?
''Every child is an artist. The problem is how to remain an artist once we grow up.''