• Ja, ik ga binnenkort op internaat. Een thuissituatie die behoorlijk kut is en familie die behoorlijk ver woont zijn daar de oorzaak van. Maar het probleem is dat ik behoorlijk bang ben om op internaat te gaan. Ik ben allesbehalve een groepsdier, ben nét niet autistisch verklaard en raak snel in paniek als ik bij een grote groep mensen ben. Toch kan het niet anders en gelukkig ken ik wel een meisje met wie ik redelijk goed bevriend ben op internaat, maar toch. Ik krijg de kriebels als ik eraan denk wat er allemaal mis kan lopen in de buurt van een grote groep tieners, waar iedereen iedereen kent, behalve mij. En bovendien werd ik vroeger nogal gepest en ben ik er als de dood voor om een vroegere pester tegen het lijf te lopen, want ik woon in een redelijk kleine stad waar veel geroddeld wordt. Brrr. Gelukkig blijf ik wel op dezelfde school, waar ik wel wat vrienden heb.

    Maar nu is mijn vraag aan jullie, zitten jullie op internaat/hebben jullie daar ooit gezeten? Wat is jullie ervaring daarbij? Is op internaat zitten leuk? Zou jij op internaat willen? Is de groepsdruk daar niet te groot? Kunnen jullie mij geruststellen met iets? Alvast bedankt. :'D

    [ bericht aangepast op 8 aug 2014 - 14:19 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Is een pleeggezin of zoiets geen optie?

    Anyways, ik heb geen flauw idee hoe het op een internaat is. De ex van een vriendin van me zit er, maar ik ken die jongen niet persoonlijk, dus ik kan je helaas niet verder helpen. Maar mocht het toch allemaal niet leuk zijn, dan kun je altijd vluchten naar Quizlet en bij mij/ons je verhaal kwijt. <3 Het komt vast wel goed met je, ik geloof in je!


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik zit er niet op en heb ook geen flauw idee.
    Maar het komt goed Lotta! Gewoon je leuke, grappige zelf zijn. En zoals Yolanda al zegt; als er iets is kun je altijd met ons praten.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik heb een paar weken op een internaat gezeten en ik vond het echt verschrikkelijk. Ik kende maar weinig mensen en ik ben nu niet echt iemand die een held is in vrienden maken. Op zich was het wel rustig, niet dat mensen elkaar lastig vielen ofzo. Maar er waren wel strenge regels als eerst huiswerk maken, dan eten, dan dit, dan dat. Maar het ligt ook aan de leeftijd hoeveel vrijheid je krijgt.
    Je hebt je eigen kamer (vaak wel met een kamergenoot) en kunt je van andere afzonderen. Het enige wat ik echt heel erg vond was dat ze maar een paar douches hadden en de gordijnen nog wel eens open getrokken werden -maak je niet druk, de luxe van deuren met slot zul jij vast wel hebben-
    Mijn zus heeft wel een paar jaar op internaat gezeten en zij heeft het altijd leuk gevonden, de kunst is gewoon om vrienden te leren maken en afscheid kunnen nemen van je familie. Met dit laatste had ik toen gewoon heel veel moeite.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    mijn moeder heeft op internaat gezeten omdat haar ouders in de scheepvaart werkte. je deelde toendertijd een kamer. als ik het nog weet uit de verhalen met vier man. je had af en toe een klusje en er waren eet tijden en regels. natuurlijk zal dit allemaal al veranderd zijn. kun je geen info op internet vinden van het internaat.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Twee mensen uit mijn klas zitten op een internaat en die hebben daar de tijd van hun leven. Als je al één iemand kent, dan is dat al een voordeel! Veel succes en alles komt goed!


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Ik ken wel een meisje die het echt verschrikkelijk vond om daar te zitten, maar alles was beter dan thuis zei ze.
    Het is natuurlijk anders voor iedereen, iedereen ervaart iets anders.
    Ik hoop dat je het daar alsnog een beetje naar je zin krijgt, in hoeverre dat kan!

    Je mag ook wel bij mij komen wonen hoor <3


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Op dit moment zit ik in venlo gastenhof.

    In het begin iis het echt kut maar je went eraan

    Idk, ik ben zelf nog nooit op een internaat geweest en wist niet eens dat die hier in Nederland waren. (falend) Maar goed, mij lijkt een kostschool enzo vet leuk, ondanks de regels, maar ik ben dan ook echt een groepsmens. Ik ben er zeker van overtuigd dat als je samen met een vriendin bent, dat het echt de tijd van je leven kan worden.
    Maar als het nu tegen valt of juist niet, je zou een blog kunnen beginnen? Ik denk dat heel veel mensen wel geïnteresseerd zijn in je verhaal. Zo kun je jou ervaringen delen met meer "nieuwelingen".


    ~My Mind Is Free~

    Pientie schreef:
    Idk, ik ben zelf nog nooit op een internaat geweest en wist niet eens dat die hier in Nederland waren. (falend) Maar goed, mij lijkt een kostschool enzo vet leuk, ondanks de regels, maar ik ben dan ook echt een groepsmens. Ik ben er zeker van overtuigd dat als je samen met een vriendin bent, dat het echt de tijd van je leven kan worden.
    Maar als het nu tegen valt of juist niet, je zou een blog kunnen beginnen? Ik denk dat heel veel mensen wel geïnteresseerd zijn in je verhaal. Zo kun je jou ervaringen delen met meer "nieuwelingen".


    Ze woont in België xD
    Maar opzich, ben ik ook wel benieuwd naar je ervaringen daarzo Lotta ^^


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.