sprookjes schreef:
Hoe kan ik meer abo's krijgen?
Dat is een moeilijke vraag en het hangt van een aantal onderdelen af. Ten eerste is het handig als je ervoor zorgt dat je lezers nieuwsgierig worden naar je verhaal. Dat kan bijvoorbeeld door een mooie voorkant te maken en/of een pakkende proloog te schrijven. Op die manier zullen lezers benieuwd zijn naar de rest van je verhaal en zullen ze eerder geneigd zijn een abo te nemen.
Je verhaal moet natuurlijk wel fijn zijn om te lezen, dus de meeste mensen zullen het ook op prijs stellen als je geen taalfouten maakt en goed let op je interpunctie en het gebruik van hoofdletters. Dat is natuurlijk iets waar lang niet iedereen goed in is, dus misschien is het een idee om je hoofdstukken na te laten kijken door iemand die je kent of door een beta-reader op Quizlet? Na een tijdje zal je daar vanzelf beter in worden, oefening baart kunst!
Verzin verder een originele verhaallijn en bedenk interessante personages. Laat je fantasie de vrije loop gaan! Wijk af van de clichés of geef er je eigen draai aan, want mensen willen graag iets nieuws lezen.
Tot slot: laat je niet ontmoedigen wanneer je weinig abonnementen hebt. Tijdens het schrijven van mijn eerste verhaal had ik de eerste twintig hoofdstukken ongeveer tien abonnementen, maar ik ben gewoon door blijven schrijven! Uiteindelijk schrijf je omdat je het leuk vindt om te schrijven, niet om veel lezers te krijgen. Je zal merken dat je steeds meer nieuwe dingen leert en je verhalen zullen vanzelf beter worden.
En hoewel er hier ontzettend generaliserend en zelfs een beetje respectloos over fanfictie wordt gesproken, is het wel zo dat er op het moment een heleboel fans van One Direction en 5 Seconds Of Summer op Quizlet zijn. Omdat het overgrote merendeel van de leden van Quizlet fan is van een van deze groepen, is het niet meer dan logisch dat je meer lezers zal krijgen als je verhaal over een van deze bands gaat. Maar - en dit is een vergissing die vaak wordt gemaakt - schrijven over 1D of 5SOS is
geen garantie voor veel abonnementen! Ook lezers van fanfictie zijn kritisch en zullen originaliteit erg op prijs stellen. Dus ga alsjeblieft niet enkel en alleen over een van deze bands schrijven omdat je meer lezers wil, maar alleen als je het ook echt leuk vindt. Want het belangrijkste is natuurlijk dat je plezier beleeft aan het schrijven!
Hopelijk heb je hier wat aan gehad en als je verder nog vragen hebt, kan je me altijd een PB'tje sturen (:
"Remember, Red, hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies."