• Hello,

    Deze herfst wil ik graag een soort hemelbed gordijn boven mijn bed hangen, met allemaal kerstlichtjes erin.
    Voorbeeld:



    Mijn bed is ongeveer twee meter lang, en zo'n negentig centimeter breed. Maar mijn probleem is meer de stof, hoe ik het ophang weet ik al, met haken en daaraan veiligheidsspelden, die ik dan weer aan de stof vast maakt. De stof moet lichtjes doorzichtig zijn, zodat de lampjes goed doorschijnen. Ook moet hij niet zwaar zijn, zodat de haken het kunnen houden. En het moet natuurlijk de lampjes kunnen houden, dus ook weer niet te dun.

    Bovendien weet ik niet zo goed of je het kunt knippen, of dat de veiligheidsspelden niet zullen doorscheuren.

    Zelf zat ik te denken aan Voile, aangezien ik Tule niet zo mooi vind. Wat denken jullie? (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Aangezien ik dit moet kennen voor school, zou ik er wat van moeten weten :'D

    Maar ik denk inderdaad dat Voile de geschikte stof zou zijn, aangezien deze erg lijkt zoals op de foto ^^ Echter moet je wel opletten met synthetische stoffen. Als de lampjes warm worden kunnen deze zich versmelten met de stof. ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mudita schreef:
    Aangezien ik dit moet kennen voor school, zou ik er wat van moeten weten :'D

    Maar ik denk inderdaad dat Voile de geschikte stof zou zijn, aangezien deze erg lijkt zoals op de foto ^^ Echter moet je wel opletten met synthetische stoffen. Als de lampjes warm worden kunnen deze zich versmelten met de stof. ^^


    Opzich moeten de lampjes geen probleem zijn, die hebben extra bescherming tegen verhitting.
    Denk je dat dit dus de goede stof is? Dertien euro voor twee meter is niet echt duur toch?

    Nog een vraagje, sorry, haha - kan je deze stof knippen? Aangezien de breedte hiervan 150 cm is, en dat te breed is. En hoe zit het met die veiligheidsspelden, zouden die niet te stof laten scheuren?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Wel Voile is niet de makkelijkste stof en kan nogal levendig zijn (heb het net nog eens aan mijn oma gevraagd :')) Je moet voorzichtig zijn dat ze niet gaat uitrafelen en met spelden kan het nogal ingewikkeld zijn, maar het zou moeten lukken. ^^


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Ik denk hier over het algemeen tule voor gebruikt wordt, maar ik deel je mening daarover. Dat vind ik persoonlijk ook niet zo mooi. Je zou ook kunnen gaan voor organza, maar ook dat vind ik persoonlijk niet heel geweldig. is Voile niet maar heel licht doorschijnend? Voile tricot zou ook wel cool kunnen zijn :Y) En Chiffon wordt volgens mij ook vaak voor dit soort dingen gebruikt ^^ Chiffon is ook erg mooi.

    Als ik jou was, zou ik naar een stoffenwinkel of kraam gaan en gewoon even verschillende stoffen bekijken. Dan weet je ook meteen hoe het voelt, hoe soepel het valt en hoe zwaar het precies is (: En er zijn daar professionals die je kunnen helpen!


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Tricot ziet er inderdaad ook mooi uit, maar kan je daardoorheen de lichtjes zien? En wat is voile tricot, het lijkt een beetje op linnen op de foto's - maar ik ben geen expert, haha.

    Organza is erg goedkoop en ziet er op zich wel oké uit, mag ik vragen waarom je het geen geweldige stof vind? Zou organza wel sterk genoeg zijn, of niet?

    Ik zit er inderdaad over na te denken om langs een kraam te gaan, maar wilde toch nog even vooraf research doen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Dit klinkt misschien raar, maar op de markt bij ons (in Maastricht) staan altijd wel een paar kraampjes met stof, misschien is dat er ook in jouw stad en kun je daar eens gaan kijken. Of is er wel een winkel -die is er bij ons ook, maar minder uitgebreid- die stoffen verkoopt en je daarin kan adviseren?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt