• ´Beste leerlingen van Zweinstein,´ begint Martin Lee, het schoolhoofd van Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus. ´Jullie hebben nog maar 5 minuten te leven!´ Hij begint te lachen. Hij heeft een heldere lach. ´Grapje. Over een dag komen 2 toverscholen op bezoek: Klammfels en Beauxbatons. Samen met die scholen wordt er een toernooi gehoiuden. Als je mee wilt doen, en je bent 16 tot 18 jaar, kun je een blaadje met je naam en school en de beker doen die morgen in de Grote Hal staat. Om de paar dagen wordt er een opdracht gehouden, in totaal 3. Dat kan van alles zijn. Je krijgt punten voor die opdrachten, en de persoon die op het einde de meeste punten heeft, krijgt de troffee. Als je je naam in de beker doet, kan je niet meer terug, dan doe je mee. Good luck.´ De leerlingen van Zweinstein keken elkaar verwonderd aan. ´And may you all die.´ grapt Martin erachteraan. De ondeugende en avontuurlijken beginnen meteen blij en verheugd te roezemoezen. Er zijn ook een paar, voornamelijk uit Huffelpuf en Ravenklauw, die Martin bang aankijken.
    ´En nu naar bed, vervelende kinderen!´ lacht hij. Stoelen schrapen naar achter en de hele school gaat naar het trappenhuis, op naar de slaapzalen. Pratend, lachend en opgewonden.
    ´Wauw, dit kan nog eens een leuk Toverschool Toernooi worden...´ fluister Martin tegen zichzelf.

    (we doen in verleden tijd en derde persoon)


    I LOVE KILI


    ''Ga jij jezelf inschrijven Lux?'' hoorde de roodharige naast zich. Ze keek Calum aan. ''Hmm...waarschijnlijk wel. Als ik gekozen word heb ik alvast een mooi afscheid voor de rest hier.'' Luca grijnsde. Calum stompte zachtjes tegen haar schouder. ''He! Je stompt de headgirl toch niet?!'' De jonge, maar toch volwassen, heks draaide een van haar gekrulde rode lokken om haar vinger. ''Jij dan?'' vroeg ze hem. ''Nee. Ik ben niet zo van dat soort dingen.'' Haar grijns werd groter. ''Ach! Cal is bang?!'' Een spottend lachje verliet haar mond, maar ze bedoelde het tegen hem niet gemeen. Kort keek ze naar het hoofd die zei dat ze naar hun leerlingenkamer moesten. ''Well, ik zie je morgen. Ik ga weer lekker gebruik maken van mijn privilege. Die ik dit jaar met Ashton McAllister deel. Alles in ieder geval beter dan die Zwadderaar van vorig jaar. Hoe heette hij ook al weer?'' Ze dacht na. ''Oh ja. Aaron James. Op zich toffe gast, alleen té Zwadderaar.'' Luca haalde haar schouders op en stond op. ''Doeg.'' En ze begon te lopen naar de headboy en headgirl leerlingenkamer. Bij het portret mompelde ze het wachtwoord:''Schelvis.'' Snel stapte ze binnen en ging maar bij het haardvuur zitten. Morgen zouden zij en Ashton nog met de prefects alles moeten doornemen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded



    Ze stapten allemaal in een mega koets, het was laat op de avond. Er gingen geruchten dat de koets kon vliegen. Dat hoopt Laura. Anders ging het een beetje moeilijk, zo over het water. Laura zat naast Fleur, een ander meisje uit het zevende jaar.
    "Hoe zal Zweinstein eruit zien, denk je?" vroeg Fleur. Daar moest Laura even over nadenken. Groot, dat sowieso.
    "Ik heb geen idee.. We zullen zien." Ze voelde zich bloednerveus. Ze was opgegroeid, enigskind, en opgevoed door haar moeder. Mocht niet naar buiten. Ze zat op een meisjesschool. Dit, zou de eerste keer zijn dat ze een jongen zou zien. Ze had mensen erover horen praten, natuurlijk. Ze werden omschreven als "wezens" die niemand snapt. Oppervlakkig en naief.
    We zullen zien, dacht ze. En de koets steeg op. Zoals verwacht, steeg hij inderdaad op, hij vloog. Ze vloog. Laura vloog. Voor de eerste keer in haar leven. Het voelde.. Geweldig! Het was, zoals gezegd, midden in de nacht. Pikkedonker, geen ster aan de hemel. Ze zouden aankomen bij Zweinstein, wat het dan ook mocht zijn, als de zon opkwam. De koets vloog niet heel snel. Ze hadden vanallerlei hapjes aan boord. Geen tovenaarshapjes, maar macarons en dat soort Franse dingenetjes. Hogwarts, here I come!


    I LOVE KILI