Square schreef:
(...)
Ik heb de spoiler gelezen omdat ik het niet kon laten, maar er stond gelukkig niets onder wat ik niet al wist. Ik leen het boek nu van mijn zusje en zij had me er al behoorlijk wat over verteld voordat ik besloot dat ik het eigenlijk ook moest lezen als ik de film wilde kijken. :'D
Het is ook wel waar dat het ontzettend desoriënterend en eng moet zijn om opeens in zo'n wereld terecht te komen, natuurlijk. Maar nou ja, ik vind dat Thomas ondanks alles toch ook wel wat meer aan de andere jongens zou mogen denken, want hij is daar niet alleen en het lijkt me duidelijk genoeg dat hij niet de enige is die eigenlijk geen idee heeft wat er aan de hand is en vol vragen zit. Zeker wat betreft Chuck zou hij wel iets minder hard kunnen zijn - ik bedoel, Thomas is zeventien (toch?) en Chuck was wat, dertien? Chuckie is echt maar een klein jongetje (en ik ben echt bang voor wat er nog komen gaat, want ik mag hem wel heel erg). :c
Maar goed, dat is natuurlijk mijn mening. Andere mensen hebben andere manieren om met zo'n situatie om te gaan, dus ik vind Thomas' reacties niet ongeloofwaardig of volkomen onlogisch, alleen niet helemaal waar ik op zou hopen. Eigenlijk is het natuurlijk ook wel een beetje oneerlijk van me om al een oordeel te vellen terwijl ik nog niet eens halverwege het boek ben. Wie weet, misschien heb ik aan het einde ook wel een hoop sympathie voor hem. Ik ben tenslotte pas net op het stuk waar hij voor het eerst buiten de Glade is gestapt en met Alby in die ivy planten hangt. Dat hij Alby niet zomaar wilde achterlaten vond ik wel weer dapper (al begreep ik Minho ook absoluut, want die was er al langer en zag gewoon geen andere uitweg dan op de vlucht te slaan).
Yeah, ik snap ook echt wel dat je Thomas nog niet heel erg aardig vindt, want dat is hij ook echt niet altijd, maar ik weet niet, ik vind zijn persoonlijkheid wel goed in elkaar steken, of zo. Ik bedoel dat ik het toch niet zo heel vreemd vindt dat hij hem eerst maar irritant vindt en dan toch veel om hem gaat geven, vooral omdat hij ook gewoon een enorme character growth doormaakt in dit boek (vind ik). Of misschien is het meer, zoals het boek ook zegt, dat hij dingen over zichzelf leert die hij eerst niet wist, vanwege zijn amnesia.
Ik mag Chuck ook echt graag, ik had het ook echt allemaal niet verwacht en zat gewoon te huilen bij m'n boek. :') Nu ben ik bang voor hoe ze dat gaan verfilmen...
Ja, hij was dapper in dat stuk, ik vond 'm daar echt badass met z'n plannen. :')
Ik weet alleen niet zo heel goed wat ik van Teresa moet vinden... Ik ben slecht in volgordes onthouden in boeken, dus ik ben even in de war over of jij haar al bent tegengekomen of niet, maar ik weet in ieder geval zeker dat ze nog niet 'bewust' aanwezig is geweest. ;p Maar in ieder geval heb ik een beetje tweestrijd in m'n hoofd over haar. Enerzijds mag ik haar niet echt, omdat ik bang ben voor het cliché dat zij en de hoofdpersoon weer samen gaan komen en blablabla net als in zo veel Young Adult boeken, maar anderzijds vond ik haar op veel momenten toch wel heel awesome.
"No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)