• Sorry als dit op het verkeerde forum staat, maar ik weet niet waar ik het anders moet zetten.

    Ik ben een perfectionist, iemand die graag overal de beste in wilt zijn. Als iemand beter is in een game word ik vaak boos, of als iemand beter is in tekenen, schrijven, eigenlijk alles wel waar je talent in kan hebben. Ik zat zonet met iemand een game te spelen, en ik was er heel goed in de afgelopen dagen, daar was ik blij mee, aangezien hij altijd overal (echt overal, maakt niet uit waarin.) beter in is, en ik was eindelijk eens beter. Nouja, zoals ik al had verwacht, is hij nu al beter geworden. Ik werd echt zo boos en verdrietig, ik wil gewoon voor 1 keer beter ergens in zijn dan iemand anders. Of nouja het maakt me niet zoveel uit of het iemand anders is, maar die persoon die is altijd overal beter in, ik voel me dan gewoon zo waardeloos, er is serieus niks waar ik beter in ben dan hem. Heeft iemand anders hier ook zo'n last van, van altijd de beste willen zijn ofzo? Idk, ik zeg vaak dat ik leef om de beste ergens in te worden, wat voor mij eigenlijk alles wel kan zijn, gamen, tekenen, piano spelen.. maar er is altijd wel iemand die beter is..

    Misschien moest dit maar in het onzin forum. Sorry voor de vaagheid.


    I long for this feeling to not feel at all.

    Novoselic schreef:
    (...)
    Denk zo: degene die van jou gewonnen heeft kan nooit de beste in de wereld zijn. Er is (bijna) altijd iemand die beter is dan jij, en jij zult altijd beter zijn dan iemand anders, maar helaas zijn wij zo ingesteld dat we vaak alleen het slechtste inzien.

    Oke misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar er is 1 persoon, die overal beter in is. Het maakt me eigenlijk niet veel uit of er iemand anders beter is of niet, maar het probleem is dat hij overal beter in is. Behalve tekenen, maar daar kan je niet in 'winnen' zoals ik al zei. En hij tekent niet eens. Dat telt dus niet. Het maakt me gewoon zwaar geirriteerd en verdrietig als ik iets doe en dan komt die ene persoon er aan en verslaat me erin. .-. Bah.


    I long for this feeling to not feel at all.

    Penta schreef:
    (...)
    Oke misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest, maar er is 1 persoon, die overal beter in is. Het maakt me eigenlijk niet veel uit of er iemand anders beter is of niet, maar het probleem is dat hij overal beter in is. Behalve tekenen, maar daar kan je niet in 'winnen' zoals ik al zei. En hij tekent niet eens. Dat telt dus niet. Het maakt me gewoon zwaar geirriteerd en verdrietig als ik iets doe en dan komt die ene persoon er aan en verslaat me erin. .-. Bah.


    Ik had dat probleem met een ex van me. Daarbij zei hij ook nog dat ik slecht was, veel te leren had en nooit beter zou worden. Nu hoor ik dat hij in Brons 5 zit :W
    Hij is dus geen haar beter dan mij.


    26 - 02 - '16

    Ik herken dat zo erg :'D.. Ik heb het dan alleen met mensen die ik ken.. Dat wild vreemde beter zijn maakt mij niet uit. Maar de laatste tijd heb ik het wel met 1 persoon waar dat echt de hele tijd is.
    Ik speel zeg maar ook een spel en die speel ik wel eens samen met een vriend. Ik wil eerlijk gezegd gewoon niet meer tegen hem spelen omdat het niet meer grappig is hoe vaak hij van mij wint :'D.
    Of met tekenen, hij zei dat hij het nooit deed en het niet kon. Hij tekent 1 keer iets en het was al gelijk zo goed O_O.. Ik heb jaren moeten oefenen wilde het mij een keer lukken :'D...
    Mja, daar in tegen ben ik er wel achtergekomen dat hij niet goed tegen spelletjes kan waar raadsels en puzzels in zitten ;d.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Jepp, ken ik heel erg. Af en toe ben ik beter in iets dan iemand anders en dat voelt gewoon haast verslavend.
    Ik wil meer en meer, overal beter in zijn. Of het nou m'n moeder is, mijn beste vriendin, een klasgenoot of gewoon random iemand op straat.
    Ik ben jaloers als één klein dingetje bij mij slechter is dan bij iemand anders. Als dat shirtje net wat leuker staat bij haar of als diegene net iets beter man dan mij,
    En het ergste is: ik gun het niemand anders ook meer, niemand behalve mezelf :/ Met enkele uitzonderingen natuurlijk.

    Drama.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik heb wel eens dat ik mensen kan beneiden en natuurlijk heeft iedereen wel eens zo'n dag dat hij zich niet goed voeld en zichzelf als waardeloos beschoud. Maar ik heb al van jongs af aan geleerd dat ik nooit ergens de beste in zal zijn. Er zullen altijd mooiere mensen zijn dan, alleen al op Q zijn er honderde betere schrijvers, ik zal nooit een uitblinker zijn met tekenen. Zo geld dit met alles, leren, zingen, dansen, sporten.. Alles.
    Het beste wat je kunt doen is jezelf erbij neer leggen. Want zelfs de persoon die jij zo beneid, beneid weer een ander om zijn talenten. Zo gaat het steeds rond, er is altijd wel iemand die beter is dan een ander, al is het alleen maar in de ogen van die ene persoon.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dat zeg maar 1 persoon altijd beter is in hetgeen dat jij doet, wat het ook is? Nee, dat heb ik eigenlijk niet. Soms heb ik wel eens mensen waarvan ik denk; wow die zijn intelligent, maar dan vind ik mezelf weer wijzer omdat ik mijn kijk op dingen als breder zie :D. Of iemand is beter in schrijven dan ik, maar dan vind ik mezelf weer beter in tekenen. Of andersom. En als ik echt iemand meemaak die op bijna alle punten die ik kan benoemen beter is dan ikzelf, dan zeg ik meestal tegen mezelf; NU ben je dan wel beter dan ik, maar ik heb een creatieve geest waarvan ik weet dat er ooit iets super gaafs uit gaat komen dat beter is dan die shit die jij maakt.
    Dus die persoon wordt dan een motivator.


    No growth of the heart is ever a waste

    Leef niet om de beste te zijn, maar om plezier te hebben in wat je doet. Een andere oplossing weet ik hier niet voor.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Tigresse schreef:
    Ik herken het niet in het verliezen van dingen, maar ik herken het wel in het ergens minder goed in zijn. Zelf ben ik ook heel perfectionistisch en ambitieus, en ik ben een echte doorzetter, maar soms is dit ook mijn valkuil.


    Dit, en vaak bij mensen waar ik tegenop kijk of die ik niet mag. Ik ben ook altijd bang om er niet bij te horen of niet geaccepteerd te worden als ik niet de beste ben. Het is meer mijn onzekerheid.


    Not all those who wander are lost.

    DAWSONS schreef:
    Ik heb er zelf geen last van, maar dat is mijn persoonlijkheid dan weer.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik kan niet zo goed tegen mijn verlies, maar ik wil niet perse beter in iets zijn dan anderen. Ik heb zo iets dat iedereen nou eenmaal iets beter kan dan anderen. En met talenten zoals tekenen en schrijven, niet iedereen vind elkaars creaties even mooi. Zo kan persoon A in de ogen van persoon B het mooiste tekenen, maar vind persoon C dit wel allemaal meevallen.


    Alleen maar tranen van geluk