Nou, jij zei dat ik het gewoon moest proberen, dus waarom ook niet? (Waarschuwing: ik update mijn eigen verhalen niet erg vaak, omdat... Nou ja, of ik heb het druk, of ik heb geen zin... Even een waarschuwing vooraf )(Want als ik nu al afval, hoef je tenminste niet mijn hele lijstje te lezen)
Naam: Truefantasy/Milou (echte naam)
Schrijfvorm: Het liefst de ik-vorm. Ik wissel wel vaak van Point Of View.
Verleden of tegenwoordige tijd: Maakt me niet zoveel uit
Stukje van schrijfstijl: Bedoel je even een stukje schrijven? Want in dat geval:
'Jongens? Waar zijn jullie? Ik heb limonade en koekjes!' Het was een warme dag en de jongens hadden de hele dag in de tuin gespeeld. Nu waren ze alleen nergens te bekennen...
Ik haal mijn schouders op. 'Goed dan, dan neem ik ze wel weer mee.' Anders wordt de limonade zo warm.
Ik pak het dienblad op en wil weglopen. Dan klinkt er een stem. 'De koekjes blijven hier.' Ik blijf abrupt staan, en draai me langzaam om. Louis staat voor me met een gigantisch waterpistool. Hij gebaart naar de tafel. 'Zet het dienblad neer en doe je armen omhoog.' Ik doe wat hij zegt, op mijn hoede voor de andere jongens die ongetwijfeld klaar staan om mij nat te spuiten. 'Louis,' zeg ik kalm. 'Dit wil je niet doen.' Ik stond in mijn bikini, maar was de hele dag nog niet nat geworden en dat wilde ik graag zo houden.
'O ja?' zegt Louis. Ik kijk even opzij naar de deur, die ongeveer 5 meter verderop ligt. 'Probeer maar,' zeg Louis lachend. 'Harry!'
Harry komt achter het schuurtje naast het huis vandaan, en blokkeert daarmee de weg. Ik kijk rond naar andere uitgangen, maar helaas. Alleen het tuinpad, maar twee seconden later staat Niall daar. Daarna verschijnt Zayn plotseling op het dak, gewapend met waterballonnen. Liam komt naar Louis staan.
En dan zie ik het. Rechts van me ligt nog een waterpistool op de grond, zo te zien gevuld en wel. Louis ziet me kijken en zijn ogen worden groot.
Dat is mijn teken om een sprintje te trekken en het voorwerp van de grond te pakken. Vrijwel meteen komt er van alle kanten water op me af. Ik ren meteen door naar de achterkant van de tuin waar ik een goed overzicht heb van de jongens. Zij komen als een stel idioten op me afrennen, water op me af schietend.
'Ik heb nog geen druppel water gevoeld vandaag, Tomlinson, en dat wil ik liever zo houden!' roep ik, terwijl ik op Niall richt.
Raak. One down, four to go.
'Niall!' roept Liam, vlak voor ik hem op zijn borst raak.
Two.
Ik glimlach, maar veel tijd om blij te zijn heb ik niet. Louis komt gevaarlijk dichtbij, en het is een wonder dat ik nog niet geraakt ben. Ik zie hem naar Harry knikken.
Ze willen me vanaf twee kanten raken.
Ik ren recht tussen de twee door, wat ze lijkt te verassen. Terwijl ik ren moet ik de waterballonnen-bombardering van Zayn zien te doorstaan. Bij het dak aangekomen hoef ik slechts te richten.
Three.
Harry is als eerste bij me. Ik verstop me achter de tafel, waardoor hij me net niet raakt. Ik kom even boven de tafel uit, en raak Harry vol op zijn 4e tepel.
Four.
Louis knielt dramatisch bij hem neer. 'Harry! Harry, gaat het?'
'Louis,' kreunt Harry. 'Achter je.' Ik ben inmiddels bezig met mijn pistool weer op te pompen en ga achter Louis staan. Louis kijkt langzaam achterom.
'Niet slecht. Je hebt vier van mijn mannen uit weten te schakelen. Maar ik ben niet zo simpel.'
Hij grijpt naar zijn pistool, en schiet.
Of, nou ja, doet een poging tot.
Ik grinnik. 'Altijd zorgen dat je pistool is opgepompt.' En dan richt ik recht op zijn borst.
En dat is vijf.
Over wie zou je willen schrijven: Ik vind ze allemaal leuk Hangt een beetje van het verhaal af.
Ideeën: Meestal komt er wel iets omhoog borrelen. Eerst maar eens kijken of ik gekozen word .
Nederlands of Engels (eventueel verschillen tussen geschreven en gesproken): Ik kan best wel goed engels, dus dat zou ik best kunnen. Is ook wel leuk
Regelmatige postdag of wanneer je zin hebt: Wanneer ik tijd en zin heb. Dat kan soms even duren (lees waarschuwing aan begin). Maar als ik af en toe even herinnerd word dat ik nog iets moet schrijven, kan ik mezelf er best toe zetten. Dan komt de inspiratie vanzelf wel.
Groetjes,
Truefantasy
[ bericht aangepast op 26 juli 2014 - 17:54 ]
"The difference between genius and stupidity is: Genius has it's limits." - Albert Einstein