• Hoi Q-ers,

    Ik heb met een paar vriendinnen tijdens het werk een verhaallijn voor een short-story uitgedacht, en ben benieuwd of er interesse voor is om het te lezen.
    Dit is de 'flaptekst':

    Deirdre Pandora Kensington is een 21-jarige Engelse, die al sinds haar derde in de Verenigde Staten woont. Dit jaar vliegt ze van de oost- naar de westkust om in Californië psychologie te studeren. Ze is gek op koffie, heeft een hekel aan haar lengte en brengt haar vrije tijd graag door in een mooie klimboom met een goed boek. Ze is gewoon normaal op alle fronten, op eentje na.
    Toch is het niet dat punt wat haar uiteindelijk in de problemen brengt, maar een doodnormale café latte in een niet helemaal goed afgesloten reisbeker van het winkeltje op het treinstation. Door die koffie komt ze in aanraking met de minder voorspelbare kant van zowel het leven, als zichzelf.

    ***

    Dit is het korte verhaal van twee verdoemde mensen die uitvinden dat het leven onwaarschijnlijker kan eindigen dan je ooit had kunnen denken.


    Onder de spoiler staat meer informatie, al staat het niet voor niets onder een spoiler, want het is een huge spoiler (let dus op het feit dat hier het plot in wordt weggegeven, mocht je dit niet willen weten, zou ik het niet lezen):
    Het verhaal gaat in feite over een meisje dat kan zien wanneer iemand doodgaat - exacte moment aan de hand van een aftellende klok boven het hoofd van elk levend wezen - en hoe, door middel van een aanraking. Ze gaat studeren en komt een jongen tegen die eeuwen geleden vervloekt is door een of andere heks of tovenaar. Hij reïncarneert steeds en ziet iedereen om zich heen sterven. Daarnaast doodt hij elke halve maan iemand die hij liefheeft. De vloek kan enkel worden opgeheven wanneer iemand die hem liefheeft hém vermoord. Hij zal dan nog één keer reïncarneren, en een normaal leven leiden. De rest is... te voorspellen :').


    Zouden jullie dit lezen en hebben jullie nog tips voor me? Zowel over de verhaallijn als over het schrijven van een short-story, want dit heb ik nog nooit eerder gedaan.

    Verder zal ik natuurlijk de story hier posten zodra deze online komt.

    Liefs,
    Syeira.

    [ bericht aangepast op 17 juli 2014 - 15:48 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Ik zou dit zeker lezen. Probeer wel echt origineel te zijn. Ik heb zo'n soort verhaal een of twee keer eerder gezien/een stukje over gelezen. Het ging er dan ook om dat de hoofdpersoon kon zien wanneer iemand dood gaat. Als het dan te veel op een ander verhaal gaat lijken dan krijg je misschien boze berichten van de schrijfsters van de andere verhalen.

    Een nadeel aan een short story is dat je personages misschien wat minder naar voren komen qua karakter. In een gewone story kan je namelijk vrij veel tijd besteden aan je personages zodat je lezers ze leren kennen.


    Physics is awesome

    Het zien dat er mensen doodgaan is in principe ondergeschikt aan de vloek van de jongen. Meer een soort bijzaak, daar heb ik bewust voor gekozen, inderdaad omdat veel anderen dat ook al doen.


    For those I love, I will sacrifice

    Syeira schreef:
    Het zien dat er mensen doodgaan is in principe ondergeschikt aan de vloek van de jongen. Meer een soort bijzaak, daar heb ik bewust voor gekozen, inderdaad omdat veel anderen dat ook al doen.


    Dan ben je volgens mij goed op weg. Nu ben ik toch wel erg nieuwsgierig en wil dus heel graag je verhaal lezen als je hem eenmaal op Quizlet zet.


    Physics is awesome

    Ik zou dit zeker gaan lezen, ja.


    Normal is an illusion. What's normal for the spider, is chaos for the fly.

    Auryon schreef:
    Ik zou dit zeker gaan lezen, ja.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    This sounds very awesome.

    Ik dacht eigenlijk dat de café latte vol zat met drugs en dat ze ontvoerd zou worden D: en daar een jongen zou treffen waar ze verliefd op zou worden. En zo. Haha!

    Als short story zou ik het niet lezen, omdat je het plot al hebt weggegeven. Als een normaal verhaal zou ik het wel lezen, aangezien je daarin veel dieper op het verleden, de mysteries en de karakters in kan gaan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."