• Hoi, zoals sommigen van jullie weten heet ik Xanthe en ik ben er pas achter gekomen waarom ik zo heet.

    Dus ik zat op het werk en ben gewoon met mijn collega wat aan het praten over koetjes en kalfjes (jullie kennen het misschien wel) en plots kwam het onderwerp namen aan bod en het feit dat ik altijd mijn hele voornaam en achternaam moet spellen (mijn achternaam is Nerinckx als je het je moest afvragen) en toen zei mijn collega dat het de schuld was van mijn moeder dat mijn naam met een X begon. Ik snapte het niet helemaal dus ik vroeg waarom.
    Blijkt dat mijn naam met een X begint omdat vrouwen X-chromosomen hebben en de naam van mijn broer begint dus met een Y omdat mannen Y-chromosomen hebben. Yay, dat weten we ook al weer.

    Weten jullie hoe je ouders op jullie namen zijn gekomen? En wat betekenen jullie namen?

    [ bericht aangepast op 21 juli 2014 - 18:35 ]


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Wat mijn naam betekend weet ik niet...
    Maar ik weet wel waar het vandaan komt.
    Mijn vader heet Fred en mijn moeder heet Agnes.
    Ik heet René.
    De Re komt van mijn vaders naam en de Ne komt van de naam van mij moeder.
    En dan kwam je op de naam René. :) :)


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Wel de dochter van vrienden van mij ouders heet Linda... en toen dachten ze denk ik, linda klinkt mooi en we hebben geen zin om origineel zelf iets te bedenken dus noemen we onze dochter ook Linda.

    Over de jongens naam hebben ze wel zelf na gedacht ik zou dan Erik heten.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Espada schreef:
    Mijn vader is docent op een Middelbare school, dus wilde hij een unieke naam hebben, zodat hij mij niet met leerlingen zou associëren. Hij geeft natuurkunde & mijn moeder heeft een master in science. Dus leek het ze een goed idee om mij naar de wetenschapper Nikola Tesla te noemen (dus niet naar dat automerk... Ik heb serieus mensen meegemaakt die dachten dat ik naar een auto vernoemd was).
    Ik ben er wel blij mee eigenlijk! Tesla vind ik een leuke, unieke naam. (& mijn broertje, Fermi, is dus vernoemd naar de wetenschapper Enrico Fermi)


    Dat vind ik dus echt een geniale naam. Ik wist niet eens dat Tesla een merk auto was, maar Nicola Tesla ken ik wel (je ziet wel waar mijn interesses liggen XD). Ik vind het echt leuk dat je ouders hun kinderen naar wetenschappers vernoemen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Khezef schreef:
    Wat mijn naam betekend weet ik niet...
    Maar ik weet wel waar het vandaan komt.
    Mijn vader heet Fred en mijn moeder heet Agnes.
    Ik heet René.
    De Re komt van mijn vaders naam en de Ne komt van de naam van mij moeder.
    En dan kwam je op de naam René. :) :)


    Eahh mijn ma heet ook Agnes (cat)


    wat was dit ookalweer

    Mijn ouders wisten 3 maanden voor ik geboren werd nog niet eens of ik een jongen of een meisje zou zijn. Resultaat: ik ben wel degelijk een meisje :D
    Ze vonden maar geen mooie naam dus vroegen ze aan mijn neven die 13 jaar ouder zijn dan mij om de meisjes in hun klas op te noemen. Daar kwam de naam Indra van. Mijn neven konden het meisje niet uit staan en ze zou een verschrikkelijke bitch geweest zijn volgens hun, maar mijn ouders vonden het een mooie naam dus die werd het. (Gelukkig maar want was ik een jongen geweest had ik Bram geheten en heette mijn broer nu Jos of Jef, dus daar ben ik blij mee.)

    De betekenis van mijn naam zou: god van de regen, donder en bliksem/oppergod zijn. (En het is ook nog eens een jongensnaam, bof ik even -.-


    So close to reaching that famous happy end, Almost believing this was not pretend.

    Alptraum schreef:
    Mijn ouders wisten 3 maanden voor ik geboren werd nog niet eens of ik een jongen of een meisje zou zijn. Resultaat: ik ben wel degelijk een meisje :D
    Ze vonden maar geen mooie naam dus vroegen ze aan mijn neven die 13 jaar ouder zijn dan mij om de meisjes in hun klas op te noemen. Daar kwam de naam Indra van. Mijn neven konden het meisje niet uit staan en ze zou een verschrikkelijke bitch geweest zijn volgens hun, maar mijn ouders vonden het een mooie naam dus die werd het. (Gelukkig maar want was ik een jongen geweest had ik Bram geheten en heette mijn broer nu Jos of Jef, dus daar ben ik blij mee.)

    De betekenis van mijn naam zou: god van de regen, donder en bliksem/oppergod zijn. (En het is ook nog eens een jongensnaam, bof ik even -.-

    Ik ken ook een meisje dat Indra heet in Real life ^^


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Irma x Ismet = Iris ^^
    Ik vind het echt superleuk bedacht, en mijn naam betekent regenboog, je regenboogvlies, het gekleurde deel in je oog, en er is een bloem die Iris heet (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Mijn naam betekent horizon. Ik ben een meisje dus heet ik, Kim. Anders had ik Tim geheten. Mijn ouders dachten trouwena eerst dat ik een jongen was.


    Physics is awesome

    Mijn vader heeft mijn naam uit de veronica magazine gehaald.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Leah, omdat het een korte naam moest zijn (gezien m'n achternaam al lang is), het moest bij Ruth passen (dus gingen ze op zoek naar een joodse naam) en ze vonden Eva te vaak voorkomen.
    Mijn naam betekent, om eerst de slechte betekenis te geven, wilde koe, en dan ook nog "dapper/sterk als een leeuw", "dappere onder het volk" en "sterk door genade."


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Croyance schreef:
    (...)

    Dat vind ik dus echt een geniale naam. Ik wist niet eens dat Tesla een merk auto was, maar Nicola Tesla ken ik wel (je ziet wel waar mijn interesses liggen XD). Ik vind het echt leuk dat je ouders hun kinderen naar wetenschappers vernoemen.

    Dankje! Ik wil mijn dochter misschien Majorana noemen (naar Ettore Majorana). Ook om 'de traditie' voort te zetten, maar vooral omdat ik het een ongelofelijk mooie meisjesnaam vind :3


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Als ik een jongen was geweest zo ik robert heten.

    Maar ik heet iris omdat mijn moeder dat toen 1x in Frankrijk had gehoord. Nu hoor je het overal :')


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Mijn moeder vond Simone gewoon een mooie naam, end of story (cat)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Elbrich, volgensmij hebben mij ouders mijn naam gevonden in een krant. Ze waren opzoek naar een friese naam denk ik, volgens een website betekend Elbrich 'edele beschermster'


    Don't be like the rest of them, darling

    Mijn ouders hebben er voor gekozen om ons allemaal Hebreeuwse/oudtestamentische namen te geven. Dus heet ik Sarah, mijn broertjes Levi en Ezra en mijn zusje Rachel. Als ik later ooit kinderen zou krijgen denk ik dat ik hetzelfde idee ga doen. (:


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso