• ~Zeiktopic, just saying~
    Met mijn school dan..
    Ik heb ODD en heb bijna mijn 3e jaar op het voortgezet speciaal onderwijs afgerond. Het was nooit mijn idee geweest om naar speciaal onderwijs te gaan, maar iedereen zei dat het beter was dus ze hebben me hier maar gezet. Het probleem is nu echter dat ik me serieus dood irriteer aan alles daar. Ik ben wel vrienden met zowat de hele klas, maar het zijn niet de mensen waarmee ik voor mijn lol een dag mee doorbreng. Maar ik irriteer me nu aan alles als sinds jaar 1. Ik gedraag me veel, tja, normaler zeg maar dan de meeste mensen. Het duurt bijvoorbeeld tien minuten voor een les normaal gestart kan worden, ik begrijp wel dat je gewoon wil praten maar na een grapje moet je wel gewoon door kunnen werken. Vind ik. Ook heb ik het idee dat ik me veel ''volwassener'' gedraag. Zeker als ik kijk naar interesses en gedrag in het algemeen.
    Ik wil gewoon heel graag van school wisselen, gewoon naar een normale school. Iedereen buiten school zegt dat ik daar gewoon tussen pas omdat ze nooit merken dat ik ODD heb. Maar het grootste probleem is mijn moeder en mijn huidige school. Vorig jaar probeerde mijn moeder me nog op 3 andere scholen in te schrijven, maar dat ging niet door omdat mijn school tegen werkte. Ik weet nu gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Elke dag na school voel ik me gewoon zo geïritteerd en boos, het liefst barst ik gewoon in huilen uit ofzo omdat ik daar zo graag weg wil. Maar ik vrees dat ik hier nog gewoon 2/3 jaar zit..
    Weet iemand wat ik moet doen? Want mijn school en mijn moeder luisteren er niet meer naar en vinden dat ik me aanstel...


    El Diablo.

    Kan je niet met iemand gaan praten buiten de school? Het CLB bijvoorbeeld?


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Diaval schreef:
    Kan je niet met iemand gaan praten buiten de school? Het CLB bijvoorbeeld?


    Wat is het CLB?


    El Diablo.

    Ik zou het eerlijk gezegd zo niet weten :/ kun je niet met iemand buiten de school contact opnemen? of de directeur van jullie school? Het lijkt me dat je zelf er ook wel wat in hebt te zeggen toch.


    Everything should have a balance, There is no light without darkness.

    Mede OOD'er hier, nu ga ik je stukje even lezen!

    [ bericht aangepast op 30 juni 2014 - 22:57 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Amaimon schreef:
    Ik zou het eerlijk gezegd zo niet weten :/ kun je niet met iemand buiten de school contact opnemen? of de directeur van jullie school? Het lijkt me dat je zelf er ook wel wat in hebt te zeggen toch.


    De directeur is juist degene die ervoor zorgt dat die scholen me afwijzen, dus dat lijkt me niet :/


    El Diablo.

    Uitschrijven en blijven zoeken naar een andere school. Wtf die directeur van jou, waarom wil hij jou zo graag aanhouden?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Oei wat een lastige situatie zit je in. Het is vreselijk als je school je niet wel wilt hebben, maar het is nog erger als je school je weg wilt hebben (zoals ik heb gehad) dus je moet wel blij zijn dat de school je wilt houden. Maar goed, het beste is om met de gemeente te gaan praten denk ik, dat zal je moeder dan moeten doen. De gemeente kan ervoor kiezen om die school te 'verplichten' mee te helpen met een andere school voor je te vinden.


    Ik zie heel veel in jou wat ik ook in mezelf zie. Ik zat ook op een SBO en voelde mij er totaal niet thuis. Iedereen om mij heen was zeg maar 'onder mijn niveau', want zij hadden wel ergere dingen dan mijn ODD. Ik snapte ook niet waarom ik op die school zat en wilde graag naar een 'normale' school toe. Mijn normale school had mij dus naar dat SBO gestuurd en toen kon ik daar niet weg omdat ze mij op andere scholen niet aan wilde nemen. Ik heb het hier wel over basisonderwijs, maar het komt vrijwel op hetzelfde neer hahah.

    Ik hoop voor je dat ze een oplossing gaan vinden voor je!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Val schreef:
    Uitschrijven en blijven zoeken naar een andere school. Wtf die directeur van jou, waarom wil hij jou zo graag aanhouden?


    Geen idee.. Mijn tante beweert omdat ik een van de "normale" daar ben en die wil hij niet kwijt hebben :') Lijkt me sterk, maar oké..

    Avena schreef:
    Oei wat een lastige situatie zit je in. Het is vreselijk als je school je niet wel wilt hebben, maar het is nog erger als je school je weg wilt hebben (zoals ik heb gehad) dus je moet wel blij zijn dat de school je wilt houden. Maar goed, het beste is om met de gemeente te gaan praten denk ik, dat zal je moeder dan moeten doen. De gemeente kan ervoor kiezen om die school te 'verplichten' mee te helpen met een andere school voor je te vinden.


    Ik zie heel veel in jou wat ik ook in mezelf zie. Ik zat ook op een SBO en voelde mij er totaal niet thuis. Iedereen om mij heen was zeg maar 'onder mijn niveau', want zij hadden wel ergere dingen dan mijn ODD. Ik snapte ook niet waarom ik op die school zat en wilde graag naar een 'normale' school toe. Mijn normale school had mij dus naar dat SBO gestuurd en toen kon ik daar niet weg omdat ze mij op andere scholen niet aan wilde nemen. Ik heb het hier wel over basisonderwijs, maar het komt vrijwel op hetzelfde neer hahah.

    Ik hoop voor je dat ze een oplossing gaan vinden voor je!


    Dan hoop ik dat ik mijn moeder weer zover kan krijgen.. Niet dat ze weer gaat zeggen dat ik me aanstel.
    Ik hoop maar dat het helpt, dank jullie wel allemaal voor de tips tot nu toe (:


    El Diablo.

    Bohen schreef:
    (...)

    Dan hoop ik dat ik mijn moeder weer zover kan krijgen.. Niet dat ze weer gaat zeggen dat ik me aanstel.
    Ik hoop maar dat het helpt, dank jullie wel allemaal voor de tips tot nu toe (:

    No problem. Het is wel grappig(weet geen ander woord)om nog iemand op Q tegen te komen met ODD. Zie ze niet veel. Heb je alleen ODD of samen met iets?
    ODD alleen is namelijk zeldzaam hoorde ik van mijn psycholoog toen ik te horen kreeg dat ik ODD had, maar niets erbij, hahah


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Avena schreef:
    (...)
    No problem. Het is wel grappig(weet geen ander woord)om nog iemand op Q tegen te komen met ODD. Zie ze niet veel. Heb je alleen ODD of samen met iets?
    ODD alleen is namelijk zeldzaam hoorde ik van mijn psycholoog toen ik te horen kreeg dat ik ODD had, maar niets erbij, hahah


    Alleen ODD :] Mijn familie dacht vroeger wel dat ik ADHD had, maar bleek niet zo te zijn.


    El Diablo.

    Bohen schreef:
    (...)

    Alleen ODD :] Mijn familie dacht vroeger wel dat ik ADHD had, maar bleek niet zo te zijn.


    Hahah, dat dachten ze van mij ook, maar daar was ik iets te rustig voor. x'D Wij zijn zeldzaam :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Avena schreef:
    (...)

    Hahah, dat dachten ze van mij ook, maar daar was ik iets te rustig voor. x'D Wij zijn zeldzaam :Y)


    Ayyy :Y)


    El Diablo.

    Bohen schreef:
    (...)

    Dan hoop ik dat ik mijn moeder weer zover kan krijgen.. Niet dat ze weer gaat zeggen dat ik me aanstel.
    Ik hoop maar dat het helpt, dank jullie wel allemaal voor de tips tot nu toe (:

    Die optie van Avena is wel echt een goede, ja. Misschien kan je ook een gesprek aan gaan met je directeur om te vragen waarom hij je in godsnaam zo tegenwerkt. Hij hoort niks over jouw leven te beslissen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Bohen schreef:
    (...)

    Ayyy :Y)


    Oh desnoods schrijf je zelf een brief naar de gemeente, gewoon doen. Toon aan dat je dit niet langer wil omdat je er 'ongelukkig' van wordt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Val schreef:
    (...)
    Die optie van Avena is wel echt een goede, ja. Misschien kan je ook een gesprek aan gaan met je directeur om te vragen waarom hij je in godsnaam zo tegenwerkt. Hij hoort niks over jouw leven te beslissen.


    Dat gesprek met de directeur heb ik al gehad ja.. Het kwam erop neer dat hij allemaal dingen uit begin 1e klas haalde, terwijl ik enorm ben veranderd in die 2 jaar.. Zo zie je maar, een grote ruzie in de 1e klas en je hebt er eind 3e klas nog last van :/

    Avena schreef:
    (...)

    Oh desnoods schrijf je zelf een brief naar de gemeente, gewoon doen. Toon aan dat je dit niet langer wil omdat je er 'ongelukkig' van wordt.


    Ik zal het er inderdaad met mijn moeder over hebben morgen, misschien helpt de thuiszorg ook een beetje mochten ze er morgen zijn. :]


    El Diablo.