• Hai guyyss,

    Laatst was ik 's avonds aan het fietsen met mijn moeder en toen zagen we twee zwanen en hun jonkies (hoe baby zwanen ook mogen heten).
    Even een beschrijving van de situatie: We fietsten net een soort van 'natuurgebied' in, een gebied dat door mensen aangelegd is met bomen en water etc en waar je door heen kan fietsen/wandelen/skaten/whatever. Daar zaten dus die twee zwanen, ieder aan één kant op dat fietspad. En bij de ene zwaan zaten de jonkies in het gras ernaast. Aangezien de ene aan de linker kant op het pad zat en de ander aan de rechter kant op het pad, kon je er net door als fietser/loper/skater, máár die zwanen die beschermen natuurlijk hun jongen.
    Dus daar stond al een hardloper stil, en je zag m zo kijken van wat moet ik hier nou weer mee.
    Dus ik en m'n moeder ook stoppen, kwamen er daarna nog twee skatende meisjes aan.
    Mijn moeder zegt, zal ik t eens? Dus ze fietst er zo doorheen en die zwanen hapte naar haar o.o
    Ik kon natuurlijk niet achter blijven, hoewel ik t best eng vond, dus ik ging ook.. aaaargh.
    En toen hebben we die zwanen afgeleid, tot dat die ene zwaan naar de andere en zijn/haar jonkies toe ging en die hardloper en skatende meisjes niet tussen die twee door moesten.
    Een van die skatende meisjes was trouwens wel erdoor heen geskated en was inmiddels aan t filmen hoe dat andere meisje er niet doorheen durfde.
    En ondertussen probeerde ik de mensen aan de andere kant (want ik stond inmiddels dus aan de andere kant), er op tijd bewust van te maken dat daar zwanen waren.

    Wat een avontuur.
    Verder hebben we die avond 16 konijntjes gezien, een paar roofvogels en kraaien, een paard, een gans en een paar eenden. Ik hoop snel nog eens langs dat pad met de konijntjes te kunnen fietsen, want een paar dagen daarvoor hebben we wel minstens 30 konijnen gespot!

    Voorbeeld ter illustratie:

    [ bericht aangepast op 29 juni 2014 - 15:20 ]

    Ahaha awesome. Wij waren een keer in een pretpark ook met zwanen en dat was een smal tussendoor paadje, ook met zwanen. Heel dat rot eind terug moeten.open door ze


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wauw, echt gaaf dat jij zoveel dieren hebt gezien :o waar ben je geweest? :o Ik wil daar ook heen haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh, dat komt me bekend voor. Zwanen zijn prachtige vogels, maar ze zijn inderdaad niet echt leuk als je er vlakbij bent en ze denken dat je een gevaar voor hun kleintjes zou kunnen zijn. Toen we ergens in Duitsland op vakantie waren hadden we een keer kano's gehuurd en op het water kwamen we ook een zwaan met kleintjes tegen. Als je in een kano zit ben je ongeveer op ooghoogte met zo'n dier en hij kon veel sneller zwemmen dan wij konden peddelen, dus dat was nog best wel eng. :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik fietste laatst dus ook langs twee zwanen en net wanneer ik dacht dat ze niets gingen doen, beginnen ze met elkaar te vechten o.o


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'