De penalty was niet onterecht, maar Robben overdreef erin. Ik ben het overigens met Verde eens dat Nederland de penalty die ze gehad moesten hebben toen maar hadden moeten krijgen. Het is gewoon niet eerlijk, punt. Je kunt dit vergelijken met dat iemand iets fout doet, maar er geen straf voor krijgt, en de andere dan even later een hele kleine fout ziet van de ene en daar gebruik van maakt zodat de andere toch straf krijgt. Moest dit in het niet-voetballeven gebeuren, zou alles heel oneerlijk zijn, het zou zelfs heel oneerlijk zijn moest dat met Mexico gebeuren en iedereen zou hier heel kwaad zijn op Mexico, maar nu is het Nederland en is het alsof alles maar heel normaal is.
Ik zeg niet dat alles in de wedstrijd eerlijk is verlopen voor Nederland en als iemand hierop wil reageren, doe alsjeblieft niet alsof je erover leest want daar krijg ik het echt van op m'n heupen, maar die laatste penalty was ook niet eerlijk voor Mexico. To be honest, het is niet omdat het oneerlijk was voor Nederland dat het even oneerlijk moet zijn voor Mexico.
Ik gunde (en gun het hen nog steeds) het Nederland en Nederland speelde beter dan Mexico, maar ik vond het wel vrij oneerlijk, die laatste penalty.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried