• Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik dit op het forum kwijt moet omdat ik het eigenlijk alleen gebruik voor mn stories, maar sinds kort zit ik met nogal een probleem en dit wil ik heel graag ff kwijt. Ik werd namelijk heel erg bang van een alarm dat af gaat...

    Het is allemaal begonnen toen ik een paar weekenden geleden in Londen was met school, 's avonds zat ik samen met mijn vriendin op onze hotelkamer omdat wij geweigerd waren bij de pub en de rest niet. We zaten gewoon gezellig te kletsen toen er opeens een alarm afging. Beiden schrokken we enorm en renden zo hard als we konden in onze pyjama en op blote voeten naar beneden. Gelukkig stond buiten de rest van onze vriendengroep, maar ik stond daar shakend en al te wachten totdat we meer te horen kregen. Het was dus vals alarm, iemand had het alarm ingedrukt. Maar ik was niet meer van plan om daar alleen achter te blijven. Vervolgens is het toen nog een ontzettend late avond geworden.
    Een week later ging om 12 uur het luchtalarm af (1e maandag van de maand), ik schrok daar alweer enorm van! Dat in Londen was nog vers in mkjn geheugen, dus kk zocht er ook eigenlijk niks achter... ik lachte het gewoon weg en dacht dat het niet meer zou gebeuren. Tot net dus.... ik stond in de badkamer en opeens ging er een alarm af dat klonk als een brandmelder. Ik ben helemaal alleen thuis en schrok heel erg. Ik hoorde het van buiten komen, maar toch ben ik gaan kijken bij de brandmelder. Ik had gelijkndat het buiten was, en het was ook al heel snel weer gestopt. Maar vervolgens stond ik daar wel van top tot teen trillend jn de badkamer.
    Nu ben ik wel echt bang dat er iets mis met me is ofzo, want dit is echt geen normale reactie die je hebt als je een alarm hoort... ik ben zelf ook een beetje radeloos nu, en ik wil zo ook nog wel gewoon kunnen slapen. Gelukkig ben ik al weer een heel stuk gekalmeerd door dit te typen, ik vind het echt heel fijn om dit kwijt te kunnen.
    maar wat kan ik hier tegen doen zodat ik niet meer bang hoef te zijn...?


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Ik ben zelf bang van zoveel dingen, waar ik niet overheen kan komen. Ik ben bang dat ik je niet kan helpen. Maar ik ben blij dat het uittypen je al wat rustiger heeft gemaakt.
    Ik blijf dus op het moment even een luisterend oor (:


    #WWED - What Would Emma Do?

    Dat is lief :)
    Ik heb zelf ook nog wel meer dingen waar ik bang voor ben, maar daar heb ik op dit moment niet zoveel last van als dat. En dat is pas na londen echt heel erg geworden... Eerst schrok ik altijd wel wat van n alarm, maar het deed me verder niks. Ik be echt bang dat als het alarm op school een keer gaat, dat ik helemaal in paniek raak en net zo'n erge reactie ontstaat als vandaag :/


    The best way to make your dreams come true is to wake up!

    Alarmen zijn gemaakt om een angstreactie op te wekken. Zou wat zijn als je iets zou hebben van 'Oh, het alarm gaat af. Wat maakt het uit, ik ga gewoon rustig verder met wat ik aan het doen was.' Een alarm is gewoon iets wat je automatisch koppelt aan iets slechts en naars, waardoor het een angstreactie op kan wekken. Zolang je niet hyperventilerend in een hoekje op de grond zit, is er niks mis met je. Het alarm doet gewoon waar het in de menselijke psyche voor bedoeld is.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Alarmen zijn gemaakt om een angstreactie op te wekken. Zou wat zijn als je iets zou hebben van 'Oh, het alarm gaat af. Wat maakt het uit, ik ga gewoon rustig verder met wat ik aan het doen was.' Een alarm is gewoon iets wat je automatisch koppelt aan iets slechts en naars, waardoor het een angstreactie op kan wekken. Zolang je niet hyperventilerend in een hoekje op de grond zit, is er niks mis met je. Het alarm doet gewoon waar het in de menselijke psyche voor bedoeld is.


    Dankjewel! Dit heeft me wel echt geholpen! :)


    The best way to make your dreams come true is to wake up!