• Dus, ik ben echt zo bang dat mijn beste vriendin zichzelf iets gaan aandoen. Ze heeft vanavond thuis klop gehad van haar alcoholverslaafde vader en ze is al genoeg depressief dat ze vaak aan zelfmoord denkt. Nu, ze wou per se dat ik afkom (ze woont honderden kilometers van me vandaan), want ze houdt het echt niet meer uit, en ja, ik weet wel hoe het gaat: met de trein naar daar gaan, want ik logeer (soms meer dan) twee keer per maand bij haar. Ik heb het allemaal onder controle.

    Maar het probleem is mijn ouders, ze willen echt niet dat ik nu nog zo laat op stap ga. Tja, de media (moorden, verkrachtingen, en al) maken hen bang. Ik heb alles geprobeerd om te mogen, maar hun wil is wet: ik mag niet buiten. Aan weglopen doe ik sowieso ook niet. Ik mag ten vroegste morgenvroeg om zes, zeven uur langskomen, maar dan is het te laat, vrees ik...
    Op zich begrijp ik mijn ouders wel. We wonen immers zo ver van elkaar, moesten we dichter bij elkaar wonen zou het gemakkelijker zijn.

    Nu antwoordt ze niet meer, ik kan niet bellen omdat ik geen krediet meer heb en ik ben zo bang. Bang dat ze er een einde aan maakt, bang dat ze het me later kwalijk gaat nemen omdat ik niet zonder luisteren naar mijn ouders toch de trein heb genomen.
    Een tijdje geleden gebeurde er zoiets gelijkaardig en omdat ik bezorgd was had ik naar haar thuis gebeld, waardoor ze enorm kwaad was, dus dat durf ik niet meer te doen.

    Bedankt om dit te lezen, maar dit moet ik echt kwijt. Ik hoop dat ze niets doet, net zoals andere keren dus maar toch ben ik bang. Dan heb ik schrik dat ze het me kwalijk gaat nemen. Moet ze ook niet doen, ik wil gerust morgen (ten vroegste) zelfs om zeven uur 's morgens naar haar komen. Ik doe allemaal nog moeite voor haar, dus ik hoor het al zeggen. Aan de andere kant moet ze dat ook snappen.


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Bel met je vaste telefoon en hou haar zo lang mogelijk aan de lijn om haar gerust te stellen..? Zeg dat je morgenochtend vroeg mag komen.. dat houdt ze wel uit neem ik aan


    It's high noon.

    Ze heeft geantwoord, ik heb haar gebeld via Facebook en ze neemt het dus echt kwalijk...


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Cazzette schreef:
    Ze heeft geantwoord, ik heb haar gebeld via Facebook en ze neemt het dus echt kwalijk...


    Sorry dat ik t zeg: maar dan is t slechte vriendin, want je doet alles wat je kan doen voor haar.. Beetje apart niet?


    It's high noon.

    Stannis schreef:
    (...)

    Sorry dat ik t zeg: maar dan is t slechte vriendin, want je doet alles wat je kan doen voor haar.. Beetje apart niet?


    Toen ik heel veel problemen thuis had, nam ik het ook iedereen kwalijk dat ze er niet voor me waren wanneer ik ze nodig had. Op zulke momenten ben je als vriendin zijnde emotioneel en kun je niet helder nadenken. Je bent niet direct een slechte vriendin als je het iemand kwalijk neemt dat ze er niet voor je is, vooral niet als je jezelf iets wilt aandoen. Dat meisje is in de war, en dan ga je dingen zeggen en doen die je niet meent.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik zou ook niet juichen moest ze niet zomaar om tien - elf uur 's avonds naar me mogen komen als ik haar nodig had, maar ik zou het wel begrijpen om de reden dat we zo ver van elkaar wonen. Ik weet dat ze echt emotioneel en sentimenteel is, dat ze het allemaal niet meer weet, maar ik voel me er echt niet goed bij.

    [ bericht aangepast op 7 juni 2014 - 22:46 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Jij kan er niks aan doen dat je ouders je tegenhouden en als ze een beetje nadenkt moet ze dat best begrijpen. Jij moet je niet schuldig voelen, al probeert zij je een schuldgevoel aan te praten.
    Je doet je best voor haar en meer kan je niet doen.
    Probeer zo lang mogelijk met haar te blijven praten en ga morgen bij haar langs zodat jullie goed kunnen praten. Over haar situatie maar ook over die van jou, zodat zij begrijpt waarom jij vanavond niet weg kon.


    "The worst things in life come free to us." -Ed Sheeran

    Ze lijkt me inderdaad erg in de war. Kan ze geen hulp gaan zoeken? Ik bedoel, het is ook niet helemaal fair dat jij hier helemaal aan onderdoor gaat.


    26 - 02 - '16

    Sorry dat ik dit zeg hoor, maar ik vind het behoorlijk egoïstisch van haar dat ze jou dat kwalijk neemt. Je doet al alles wat je kan en ze kan niet jou als vangnet blijven gebruiken. Ik zeg niet dat je elkaar niet mag helpen, maar ik vind dit over de top. Wat er bij haar thuis aan de hand is, is niet iets wat jij voor haar op kunt lossen, daar moet professionele hulp bij aan te pas komen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ze krijgt ook professionele hulp, namelijk van een psycholoog, maar het helpt haar niet veel verder. Tot zover ik het weet wil haar vader zich niet laten helpen. Ondertussen heeft ze zich niets aangedaan en hebben we morgen afgesproken. Ik wil haar uitleggen dat ik niet altijd kan blijven springen, maar ik denk niet dat haar hoofd ernaar staat. We hebben al eens gepraat over haar uitingen soms, maar het komt altijd maar terug en terug voor zodanig ik haar uiteindelijk niet meer serieus kan blijven nemen, denk ik.
    Alvast bedankt voor jullie raad (:

    [ bericht aangepast op 7 juni 2014 - 23:35 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”