Wanneer je in een grote studentenstad gaat wonen, zijn er vaak websites zoals kamernet/kamerweb waar je jezelf in kan schrijven – hier kun je reageren op kamers en word je uitgenodigd voor een kijkavond waar ze gaan selecteren wie de kamer gaat krijgen. Wanneer je in een kleiner dorp gaat wonen, moet het denk ik via particulieren of gewoon via een makelaar die op zoek gaat naar een klein appartement voor je.
Ik denk alleen niet dat je zo gemakkelijk moet denken over het gegeven dat het veel rustiger gaat worden. Ik heb een half jaar op mezelf gewoond, maar ik werd echt gek van alle zaken die je zelf moet gaan regelen – in het begin lijkt het fantastisch om zelf te koken, maar wanneer je een hele dag hebt gewerkt heb je daar soms echt geen zin in. Daarnaast moet je zelf je boodschappen doen, zelf al je rekeningen betalen, uiteindelijk zorgen dat je huur aan het einde van de maand netjes wordt afgeleverd en daarbij komen nog allebei kleinere dingen zoals gas/water/licht dat plotseling uit kan vallen, het regelen van een internetverbinding en ga zo maar door.
Daarnaast ligt het er ook nog aan of je echt in een studentenhuis zou willen gaa zitten (lees – rekening houden met meerdere personen dan thuis, waardoor er eerder ruzies en irritaties ontstaan *) of echt helemaal op jezelf.
* Natuurlijk kan het in sommige studentenhuizen echt ontzettend gezellig zijn en wordt het een grote familie, maar ik ben nogal zo'n iemand die wel eens in een sociaal isolement kan kruipen en daar had de rest niet zo veel mee(':
[ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 13:03 ]
•