• Tja, inderdaad. GIMP is het enige programma waarmee ik nog een beetje kan werken, maar er is iets waar ik me al een tijdje aan opjaag.
    Hoe, in vredesnaam, hoe, verwijder je enkel de achtergrond van een plaatje? Stel nu dat je enkel de Yeti van hieronder op je cover moet hebben, hoe doe je dat dan zonder met die gom te prutsen, want ik geloof niet dat dat de grote truc is. Niemand is zo behendig met een muis.

Alvast bedankt ^^

[ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 13:07 ]

Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Kijk of je de .PSD versie van de file kunt vinden. DAt is de enige manier die ik weet.

Een photoshop/Gimp bestand bestaat uit meerdere lagen waarbij de meeste mensen verschillende lagen voor verschillende dingen gebruiken. Bijvoorbeeld de lucht is 1 laag, de bergen is laag 2 en de yeti zelf laag 3. Zo zou je de drie ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven en ook zoals jij wilt de yeti uit het plaatje halen en makkelijk in een ander plaatje kunnen zetten door de laag met de yeti er op te kopieren.

Bij JPG files is dat voor zover ik weet niet mogelijk. Als je een JPG maakt (of een photoshop file exporteert naar JPG) worden alle lagen samen gevoegd tot 1 laag. Voor zover ik weeti s het ook niet mogelijk het terug te splitsen.

EDIT: Hm, er zijn manieren om dit te doen. Het is me in 2 minuten gelukt om te doen op de site https://clippingmagic.com/ en behoorlijk goed ook, alleen daar moet je betalen en da's lame. Maar misschien is er een andere site/programma waar het wel gratis mee lukt

[ bericht aangepast op 30 mei 2014 - 13:34 ]

quidquid excusatio prandium pro

Misschien is dit wat? ^^ Zo heb ik het in ieder geval geleerd, qua één ding uit een foto willen.

Hanaemi schreef:

Misschien is dit wat? ^^ Zo heb ik het in ieder geval geleerd, qua één ding uit een foto willen.

Yeh, da's de enige manier die ik ken, simpeler kan niet voor zover ik weet (buiten die site die ik dus net vond)

quidquid excusatio prandium pro