• Hallo quizletters.
    Ik zit met een aantal dingen die mij irriteren. Eigenlijk is het maar één groot ding, maar zorgt voor meerdere dingen die nog meer mensen irriteren. Dat grote ding is mijn zus. Dat is het probleem. Elke keer als ze er niet is, is het gezellig. Geen ruzie, niks. Maar zodra ze er is breekt de hel los, dan wordt het dikke ruzie en is iedereen chagrijnig. Het begint bij het feit dat ze altijd zegt dat ze leuke dingen met mij wil doen. Ik vind dat prima en ga daar ook in mee. Ze begint altijd super enthousiast tegen mijn ouders erover te praten, maar zodra het er dan op aankomt is ze een chagrijnige kreng en hangt ze de bitch uit richting mij. Ze doet alsof ze alles beter weet dan mij, terwijl we maar 3 jaar verschillen en ik inmiddels ook volwassen ben.

    Dan is het tweede ding dat, zodra ze hier is, ze alle aandacht van m'n broertje opeist. Dan is het van 'hey, broertje, zullen we de hond uitlaten?' en dan vergeet ze dat ik er ook zit. Ik word dan buitengesloten en dat gebeurt echt zo'n beetje altijd. Eigenlijk ben ik mijn zus wel enorm zat. Ze hangt me de keel uit. Ook omdat ze geen fuck doet als ze hier is. M'n broertje en ik moeten alle klusjes doen, maar zij niet. Want nee, zij 'woont hier niet meer'. Ze ruimt haar eigen kamer ook niet meer op, dat moet mijn moeder altijd maar doen.

    Gisteren ging ik leuk foto's met haar maken en er kwamen bergen leuke foto's uit, maar toen heeft ze de helft weg geflikkerd omdat ze de belichting verkeerd vond. Nu heeft ze dan één foto bewaard, maar die vind ik echt crap. Ik heb 'm als goede bedoeling maar als Facebook profielfoto gedaan, maar I'm not amused. Mijn ogen staan er raar op, de foto is compleet overbelicht, maar ja.

    Ik baal ervan dat ze me zo behandeld en buitensluit :c

    Voordat jullie het zeggen: praten helpt niet, want ze luistert toch niet.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2014 - 19:20 ]


    26 - 02 - '16

    Misschien moet je eens met je moeder of vader gaan praten als met je zus zelf praten niet helpt. En als je die foto echt niet leuk vindt, dan doe je hem toch lekker niet als profielfoto op Facebook? En ik zou gewoon een grote bek opzetten tegen haar. Maar zo ben ik en ik weet niet hoe jij bent. ^^


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Misschien moet je eens met je moeder of vader gaan praten als met je zus zelf praten niet helpt. En als je die foto echt niet leuk vindt, dan doe je hem toch lekker niet als profielfoto op Facebook? En ik zou gewoon een grote bek opzetten tegen haar. Maar zo ben ik en ik weet niet hoe jij bent. ^^


    Believe me, I did. Mijn ouders vinden dus exact hetzelfde. Een grote bek opzetten heb ik ook al eens gedaan, ondanks dat het niet echt mijn ding is en toen kreeg ik een nog grotere bek terug. Dat resulteerde in een ruzie en toen heb ik haar een week lang genegeerd.


    26 - 02 - '16

    Ik en mijn zusje kunnen ook absoluut niet door één deur, aangezien onze karakters heel verschillend zijn en we tevens een leeftijdsverschil van drie jaar hebben. En voor een kind van twaalf en een kind van vijftien, is dat best veel.
    Ik zou je zus gewoon negeren. Om een discussie met haar aan te gaan als ze toch niet wilt luisteren, heeft geen enkele zin. Als zij niet wilt praten, zou ik ook niets meer tegen haar zeggen. Misschien snapt ze dan dat je haar gedragd niet zo fijn vindt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Dat is echt niet leuk. Heb je het er al met je ouders over gehad. Wat stom dat ze dan al die foto's weg deed, voor je ze zag. Staan ze niet in haar prullenbak? Of heeft ze ze rechtstreeks van haar camera verwijderd?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Videnda schreef:
    Ik en mijn zusje kunnen ook absoluut niet door één deur, aangezien onze karakters heel verschillend zijn en we tevens een leeftijdsverschil van drie jaar hebben. En voor een kind van twaalf en een kind van vijftien, is dat best veel.
    Ik zou je zus gewoon negeren. Om een discussie met haar aan te gaan als ze toch niet wilt luisteren, heeft geen enkele zin. Als zij niet wilt praten, zou ik ook niets meer tegen haar zeggen. Misschien snapt ze dan dat je haar gedrag niet zo fijn vindt.


    Dat ga ik denk ik maar eens proberen dan. Ik ben haar eigenlijk gewoon spuug en spuug zat. Ze pikt alle tijd, die ik in het weekend met m'n broertje kan hebben, ook gewoon in. Ik ben het gewoon zat dat ze me buitensluit.


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    Dat is echt niet leuk. Heb je het er al met je ouders over gehad. Wat stom dat ze dan al die foto's weg deed, voor je ze zag. Staan ze niet in haar prullenbak? Of heeft ze ze rechtstreeks van haar camera verwijderd?


    Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb ze ook niet allemaal gezien, maar ik weet gewoon dat er mooiere foto's waren dan de foto die ik nu heb.


    26 - 02 - '16

    Dat is echt wel heel erg vervelend zeg. Als praten niet helpt, probeer je dan eens te gedragen zoals zij. Ik weet dat je je niveau dan verlaagt, maar dan merkt ze misschien eindelijk eens hoe zij tegen iedereen doet. Of confronteer haar gewoon met dingen.


    16 - 09 - '17

    Dat vind ik echt belachelijk van haar. Kan je het altijd niet nog eens vragen?
    Ik heb soms ook wel eens een akkefietje met mijn zus, maar eigenlijk kan ik niet zonder haar.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Pabitel schreef:
    Dat is echt wel heel erg vervelend zeg. Als praten niet helpt, probeer je dan eens te gedragen zoals zij. Ik weet dat je je niveau dan verlaagt, maar dan merkt ze misschien eindelijk eens hoe zij tegen iedereen doet. Of confronteer haar gewoon met dingen.


    Just like I already said; een grote bek opzetten is niet mijn ding en gemeen zijn dus ook niet. Het probleem is dat ik er ook niks tegenin durf te brengen, omdat ik niet zoveel ruzie wil. Ondertussen word ik er wel gek van en baal ik elke vrijdagavond als m'n zus komt.


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    Dat vind ik echt belachelijk van haar. Kan je het altijd niet nog eens vragen?
    Ik heb soms ook wel eens een akkefietje met mijn zus, maar eigenlijk kan ik niet zonder haar.


    Ik heb 't gevraagd en dan is het telkens van: 'nee, die foto's zijn niet mooi. Ik heb ze allang verwijderd.' Dus ze zijn er niet eens meer I guess :c


    26 - 02 - '16

    Karthus schreef:
    (...)

    Dat ga ik denk ik maar eens proberen dan. Ik ben haar eigenlijk gewoon spuug en spuug zat. Ze pikt alle tijd, die ik in het weekend met m'n broertje kan hebben, ook gewoon in. Ik ben het gewoon zat dat ze me buitensluit.


    Kun je ook niet van tevoren iets met je broertje afspreken? Je doet in principe niets verkeerd als je op een woensdag vraagt: "Hey [naam broertje]! Zullen we zaterdag iets leuks gaan doen?"
    Jouw zus heeft dan nog tijd genoeg om op de zondag iets met je broertje te doen, ook al zou het veel gezelliger zijn als jullie iets met z'n drieën konden ondernemen. Maar als zij dat niet wil, is dat zeker niet jouw probleem.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Karthus schreef:
    (...)

    Just like I already said; een grote bek opzetten is niet mijn ding en gemeen zijn dus ook niet. Het probleem is dat ik er ook niks tegenin durf te brengen, omdat ik niet zoveel ruzie wil. Ondertussen word ik er wel gek van en baal ik elke vrijdagavond als m'n zus komt.


    Nja, dan weet ik ook niet meteen wat je er aan zou kunnen.


    16 - 09 - '17

    Karthus schreef:
    (...)

    Ik heb 't gevraagd en dan is het telkens van: 'nee, die foto's zijn niet mooi. Ik heb ze allang verwijderd.' Dus ze zijn er niet eens meer I guess :c
    Tss, het is niet omdat zij ze niet mooi vond, dat jij ze niet mag zien lijkt me.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Videnda schreef:
    (...)

    Kun je ook niet van tevoren iets met je broertje afspreken? Je doet in principe niets verkeerd als je op een woensdag vraagt: "Hey [naam broertje]! Zullen we zaterdag iets leuks gaan doen?"
    Jouw zus heeft dan nog tijd genoeg om op de zondag iets met je broertje te doen, ook al zou het veel gezelliger zijn als jullie iets met z'n drieën konden ondernemen. Maar als zij dat niet wil, is dat zeker niet jouw probleem.


    Het probleem is dat we ook niet zoveel kunnen doen, want ik heb geen geldboom achter m'n huis staan en de leukste dingen kosten geld. Tenminste, wat mijn broertje leuk vindt. Mijn zus heeft meer geld, dus die kan nog wel eens naar Amsterdam gaan met hem. Mijn broertje is haar trouwens ook wel een beetje zat, tenminste hoe ze zich soms gedraagt. Hij is in dat opzicht net als ik. Hij wil de vrede bewaren en geen ruzie maken.

    Pabitel schreef:
    (...)

    Nja, dan weet ik ook niet meteen wat je er aan zou kunnen.


    Je dacht tenminste mee en daar gaat het om.


    26 - 02 - '16

    Avarosa schreef:
    (...)Tss, het is niet omdat zij ze niet mooi vond, dat jij ze niet mag zien lijkt me.


    Dat dacht ik dus ook. Maar ze blijft me ook beschuldigen van dingen van vroeger. Toen ze een keer boos was zei ze dat ik vroeger alle aandacht opeiste en daarmee zou ik haar jeugd hebben verpest. Toen ze dat zei was ik ook nog eens depressief en onzeker van mezelf. Ze heeft me toen helemaal in tranen gekregen. Stom kreng dat ze is. Soms denk ik serieus dat ik nog beter zelf een eind aan m'n leven kan maken, zodat ze de aandacht niet meer hoeft te delen met mij.


    26 - 02 - '16