Gister werd ik door twee meisjes uit mijn vriendengroepje uitgenodigd voor een feest van komende zaterdag en in de eerste instantie had ik wel zin om te gaan, ondanks dat ik alle drie de avonden daarvoor ook al feest zal hebben. Maar nu ben ik er achter gekomen dat ze een van de meisjes waar ik het beste mee op kan schieten, ook uit mijn vriendengroepje, niet hebben uitgenodigd. Dat meisje vindt dat niet erg, maar ik vind het niet kunnen om één iemand niet uit te nodigen, wat mij betreft valt dat gewoon onder buiten sluiten. Toen heb ik een ander meisje waar ik goed mee op kan schieten een berichtje gestuurd of ze er heen gaat, maar die zit dus nog op Terschelling.
Ik twijfel nu heel erg of ik zal gaan, omdat ze dat ene meisje niet hebben uitgenodigd en een andere met wie ik goed op kan schieten niet komt. Met de rest van de vriendinnen die komen kan ik ook wel goed op schieten, maar zij hebben soms nogal de neiging samen te klitten met een paar jongens uit mijn klas en ik zie het nu al voor me dat ik er straks "loner" bij zit. Afgelopen weken voor de examens begonnen zat ik vaak bij die vriendinnen en die jongens, en als ik zelf niks zegt, dan wordt er gewoon niet tegen me gepraat en ik zie het wel voor me dat dat op dat feest dan ook gaat gebeuren.
Als jullie in deze situatie zouden zitten, zouden jullie er dan wel of niet heen gaan?
To the stars who listen — and the dreams that are answered